برگزاری شورای سیاست‌گذاری راهیان نور


برگزاری شورای سیاست‌گذاری راهیان نور

طرح راه‌اندازی راهیان نور استان سیستان و بلوچستان در دستورکار قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، نشست ماهانه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور در ساختمان مرکزی راهیان نور برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، «حسام‌الدین آشنا» نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ پاسدار «محمدجواد زاده‌کمند» نماینده رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سردار سرتیپ دوم «یعقوب سلیمانی» فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسن سیفی» فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش، «بیژن رنجبر» نماینده دانشگاه آزاد در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور، سردار سرتیپ دوم «احمد حق‌طلب» مسئول کمیته روایت‌گری و یادمان‌ها، سردار سرتیپ دوم پاسدار «امان‌اله گشتاسبی» فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام‌نبی کوهکن» مدیر کل اداره حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، «پیرحسین کولیوند» رئیس سازمان اورژانس کشور و دیگر نمایندگان دستگاه‌های کشوری و لشکری در این نشست حضور داشتند.
در این نشست موضوع راه‌اندازی راهیان نور استان سیستان و بلوچستان در دستورکار قرار گرفت و اعضای شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور پس از بحث و بررسی این طرح، آن را را با اکثریت آراء به تصویب رساندند و مقرر شد راهیان نور استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۹۹ پذیرای زائران راهیان نور باشد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین
سردار سلیمانی : سند ملی راهیان نور باید در صحنه عمل اجرایی شود
با اشاره به اینکه این سازمان برای ارائه خدمات به زائران راهیان نور آمادگی کامل دارد، گفت: امیدورایم سند ملی راهیان نور در صحنه اجرا با همه زوایا، مختصات و ویژگی‌ها جنبه عملی و اجرایی پیدا کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور با اشاره به اینکه همه ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا هستیم، اظهار کرد : انقلاب اسلامی با لطف الهی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و مردم سالاری دینی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی با طراحی نقشه‌های مختلف به دنبال شکست انقلاب اسلامی بود، گفت: همه ما در سایه راهبرد‌های بلند امام راحل که همان راهبرد‌های امروز انقلاب اسلامی هستند با ایستادگی و مقاومت ملت توانستیم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کنیم و امروز به همه آن پیروزی‌ها افتخار می‌کنیم.
سردار سلیمانی گفت: با فرهنگ ایثار، شهات، ایستادگی و مقاومت تمامی توطئه‌های دشمنان که می‌تواند یک کشور را شکست دهد، خنثی می‌شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در زمان جنگ ؛ مردم به صورت خودجوش خود را به جنگ رساندند، گفت: باید تمامی ظرفیت‌های جنگ شناخته شود و آن‌ها را به مردم معرفی کنیم. ملت ایران در دفاع مقدس صحنه‎های عاشورا را بازسازی کردند.
وی با اشاره به اینکه راهیان نور بستر‌های زیادی برای توسعه و مردمی کردن دارد، خاطرنشان کرد: در برخی از کار‌های فرهنگی هنر اجرایی نداریم؛ در فناوری راهیان نور ما امروز فوق تخصص هستیم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
سردار سلیمانی ادامه داد: امروز در حوزه زیر ساخت و نقل و انتقال از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم؛ در اسناد بالا دستی هم هیچ ابهامی نداریم و همه ما بر موضوع راهیان نور تاکید داریم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در سازمان بسیج مستضعفین برنامه داریم این فناوری را توسعه دهیم و مردمی کنیم.
وی با بیان اینکه ما در سازمان بسیج مستضعفین آمادگی کامل را در جهت ارائه خدمات به زائران راهیان نور داریم، خاطرنشان کرد: امیدورایم سند ملی راهیان نور در صحنه اجرا با همه زوایا، مختصات و ویژگی‌ها جنبه عملی و اجرایی پیدا کند.
یادمان های شهدای سیستان و بلوچستان مقصد جدید کاروان های راهیان نور
در جلسه امروز شورای سیاست‌گذاری راهیان‌ نور افزوده شدن یادمان های شهدای سیستان و بلوچستان به مقصد جدید کاروان های راهیان نور تصویب و مقرر شد مقدمات این کار در شش ماه دوم امسال آماده شود.
در این جلسه که به ریاست سردار کارگر و نمایندگان دستگاه های اجرایی دولتی ، نظامی و مسئولان سیستان و بلوچستان برگزار شد، راه‌اندازی راهیان نور استان سیستان و بلوچستان بررسی ، تصویب و قرار شد 11 یادمان و 2 موزه این استان از ابتدای سال 99 پذیرای زائران راهیان نور باشد.
زیرساخت های یادمان ها ، توجه به مسایل امنیت و ایمنی زائران ، نحوه اعزام کاروان ها هم در این نشست بررسی شد.
سردار کارگر با ابراز خرسندی از این اقدام گفت: حضور مردم و نخبگان در استان سیستان و بلوچستان موجب افزایش ضریب امنیتی و توسعه استان می شود و مسئولان استانی قول همه گونه همکاری را داده اند.
سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین نیز با بیان اینکه یادمان های شهدای امنیت در سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه همه اقشار مردم منطقه اعم از شیعه و سنی بوده است ، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد و این منطقه همواره یکی از فرصت های پیش روی کشور در عرصه فرهنگی است و باید مورد توجه باشد.
در این جلسه همچنین تاکید شد استان سیستان و بلوچستان ، معبر کاروان های اربعین حسینی (ع) از شبه قاره هند است و مردم شیعه و سنی این منطقه همواره مشتاقانه پذیرای این کاروان ها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو