عدم چابک بودن و انعطاف پذیری نظام استاندارد کشور توانسته مانع برای بخش تولید ایجاد کرده است


 عدم چابک بودن و انعطاف پذیری نظام استاندارد کشور توانسته مانع برای بخش تولید ایجاد کرده است

راهدار گفت: عدم چابک بودن و انعطاف پذیری نظام استاندارد کشور توانسته به اندازه تحریم ها برای بخش تولید ما مانع ایجاد کند و مانع عقب ماندن تولیدکنندگان ما از بازار و رقابت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (پنج شنبه ۲۸ شهریور) در جلسه نشست با فعالان در آزمایشگاه های همکار استاندارد استان فارس در اتاق بازرگانی استان که با حضور رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و فعالان بخش خصوصی استان در این اتاق برگزار شد، گفت: امروز یکی از مهمترین موانع ما در استان فارس؛ کارهای ارجاع شده به سازمان ملی استاندارد است که فرآیند فعالیتها و تصمیم گیری در خصوص مسایل بسیار وقت گیر، طولانی و کند است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه بخش صنعت و تولید با اداره کل استاندارد ارتباط مستقیمی دارد، افزود: عدم چابک بودن و انعطاف پذیری نظام استاندارد کشور توانسته به اندازه تحریم ها برای بخش تولید ما مانع ایجاد کند و مانع عقب ماندن تولیدکنندگان ما از بازار و رقابت شدند.

راهدار اظهارداشت: در سالی که همه بخش ها برای رونق و حمایت از تولید باید تلاش مضاعف داشته باشند انتظار است سازمان ملی استاندارد نیز انعطاف پذیری داشته و شعار رونق تولید را تحقق بخشد.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس از حدود پنج سال پیش با توجه به نیازسنجی انجام شده از واحدهای تولیدی استان و به صورت داوطلبانه تفاهم نامه ای را با اداره کل استاندارد استان منعقد کرد که عمده هدف این تفاهم نامه تسهیل در رفع مشکلات و نیازهای واحدهای تولیدی استان است.

راهدار ادامه داد: این تفاهم نامه دستاورد و پیامدهای مثبتی برای بخش اقتصاد و تولید استان داشت به طوری که به واسطه همکاری های دو طرف پیچ و خم اداری بسیار کوتاه و بسیاری از موانع بر سر راه واحدهای تولیدی استان مرتفع شد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان