سران طوایف کلید حل مشکل فقر در جامعه هستند/ درد را هیچ‌کسی بهتر از مردم درک نمی‌کند


سران طوایف کلید حل مشکل فقر در جامعه هستند/ درد را هیچ‌کسی بهتر از مردم درک نمی‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: باید توان سران طوایف را در کشور به سمت ثروتمند کردن مردم و خروج از فقر ببریم و آنها علاوه بر صلح و سازش باید مردم را به سمت فلاح و رستگاری ببرند.

سران طوایف کلید حل مشکل فقر در جامعه هستند/ درد را هیچ‌کسی بهتر از مردم درک نمی‌کند
به گزارش فانوس، محمدباقر الفت امروز در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان اظهار داشت: این همایش نقش سران طوایف را در امر اداره کشور تقویت می‌کند، نمونه‌ای از تقویت میثاق‌نامه‌ای است که حدود دو سال پیش بین سران طوایف و نهادهای حاکمیتی عملا و ماهیتا منعقد شده است.

وی بیان کرد: با آوردن سران طوایف به عرصه جامعه و با همکاری آنها امنیت و عدالت را در جنوب استان تقویت و در واقع برای شما نقش‌آفرینی در حاکمیت کردیم و نقش طوایف را در برقراری امنیت متجلی کرده که اختلافات به صلح خاتمه پیدا کرده و رمز موفقیت این برنامه باید کشف شده و روی آن تاکید شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: موفقیت سران طوایف در بین مردم ناشی از اعتمادی است که مردم به آنها دارند و یک عمر درست‌کاری، عدالت محوری، تقوا، ایثار و گذشت و مردم‌داری سبب شده که به‌عنوان معتمدان محلی، قبیله‌ای و طایفه‌ای مورد توجه مردم قرار گرفته و نفود کلام داشته باشند و به اختلافات خاتمه دهند.

الفت با بیان اینکه مردم به عقلانیت و بزرگواری و دخالت سران طوایف در امورشان هم اعتماد دارند و هم مجوز آن را صادر می‌کنند، تصریح کرد: این ظرفیت عظیم که اعتماد است باید حفظ و در تمام زمینه‌ها از آن بهره‌برداری شود و اینکه فکر کنیم فقط کار معتمدان، حل اختلاف و پایان دادن به منازعات است، یک تصور خیلی سطحی و قشری است.

وی اظهار کرد: در استان کرمان و جنوب این استان و در کشور مشکلات متعددی وجود دارد که با سرپنجه اقتدار سران طوایف معتمدان و علما قابل حل است و مقوله امنیت محصول چیز دیگری است، امنیت به خاطر امنیت بی‌ارزش است و ایجاد امنیت ابتدای حرکت‌های مهم آینده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به صحبت مسئولان در مورد اینکه فقر قسمت قابل توجهی از این استان را گرفته است و اثر فقر و وقوع جرم در منطقه ادامه داد: تولید نشدن ثروت در این استان تاثیر عمده‌ای در ارتکاب رفتارهای مجرمانه دارد و نداشتن بهداشت و زمینه‌های درمان آموزش و ... به وجود فقر بر می‌گردد و مسئولان تاکید کردند که باید فقر کاهش یابد.

الفت خاطرنشان کرد: در کشور درد را می‌بینیم و احساس می‌کنیم و فکر می‌کنیم وجود درد را باید با فریاد به دیگران منتقل کنیم در حالی که باید برای آن راه حل پیدا کنیم، درد را هیچ کسی بهتر از مردم درک نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کلید حل مشکل فقر این جامعه، سران طوایف هستند و برای سران طوایف باید جایگاه تعریف کنیم، گفت: سالار طایفه‌ای‌ محترم و مورد تکریم است که بگوید هزاران مرد و زن دارم که همه از راه حلال مولد ثروت و همه تحصیل‌کرده هستند و ترتیبی دادم که این افراد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به دست آوردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه سالار طایفه باید مورد حرمت حکومت قرار بگیرد و قرار است سران طوایف حلقه وصل بین مردم و مسئولین باشند، افزود: در حوزه اقتصاد با توجه به فقر، به‌کارگیری سرمایه‌های خرد مردم می‌تواند مبنای حرکت‌های بزرگی در حوزه کسب و کار باشد و فقر مفرط را از بین ببرد و محل امرار معاش خیلی‌ها باشد.

الفت عنوان کرد: سرمایه‌گذاری خرد و موفقیت آن عامل بزرگی برای پایداری حاکمیت‌ها است و نظام‌های سیاسی برای حفظ خود نمی‌روند از خارج از کشور خود، سرمایه‌گذار بیاورند بلکه برای سرمایه‌های خرد خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند و توصیه بانک جهانی این است از سرمایه‌های خرد مردم برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی بزرگ استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه سران طوایف که مورد اعتماد مردم هستند می‌توانند سرمایه‌های خرد مردم را به سمت ایجاد شرکت‌های سهامی عام هدایت کنند، بیان کرد: میثاق‌نامه عدالت و امنیت باید توسعه پیدا کند و اگر هدف آن فقط جلوگیری از وقوع جرم باشد بدون توجه به موانع وقوع جرم برای مردم کرمان یک کار بسیار خوب اما ناقص است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: باید توان سران طوایف را در کشور به سمت ثروتمند کردن مردم و خروج از فقر ببریم و آموزش سران طوایف باید برای اجتماع هدایت و به‌کارگیری سرمایه‌های مردم به کار گرفته شود و سران طوایف علاوه بر صلح و سازش باید مردم را به سمت فلاح و رستگاری ببرند و را از فقر نجات دهند و برای مردم آرامش و آسایش ایجاد کنند که این امنیت پایدار ایجاد می‌کند.

الفت خاطرنشان کرد: حاکمان افراد صاحب‌نفوذ باید به مردم نشان دهند که عدالت‌گستر هستیم و این تلاش، حرکت و مهارت‌افزایی می‌خواهد و تغییر فرهنگ و نگاه مردم کار ساده‌ای نیست اما با همکاری سران طوایف قابل انجام است و این امر موجب تحول در زندگی مردم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر