آژیر خطر در پایتخت و چند استان عربستان به صدا در آمد


آژیر خطر در پایتخت و چند استان عربستان به صدا در آمد

تهران – ایرنا- عربستان از بیم حمله هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن ظهر امروز (پنجشنبه) آژیر خطر را به طور آزمایشی در ریاض پایتخت و استان های الدرعیة ، الخرج و الدلم به صدا در آورد.

به گزارش روزنامه سعودی "عکاظ"، "محمد الحمادی" سخنگوی رسمی سازمان مدیریت دفاع شهری با اعلام این خبر تاکید کرد این اقدام آزمایشی با هدف اطمینان از کارآمدی سیستم های هشدار دهنده صورت گرفته است.

مقامات سعودی با ارسال پیام کوتاه به زبان های انگلیسی و عربی، شهروندان را در جریان این رزمایش در ساعت یک بعد از ظهر قرار دادند.

پایگاه خبری المسیره یمن نیز با اشاره به این خبر تاکید کرد: همزمان با پاسخ ارتش و کمیته های مردمی یمن به جنایت های متجاوزان سعودی، مقامات ریاض با این رزمایش تلاش کردند شهروندان خود را با آژیر های خطر آشنا کنند که در صورت شنیدن صدای آن دچار ترس و وحشت نشوند.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: کارشناسان معتقدند که این رزمایش نشان می دهد که دولت عربستان پیش بینی پاسخی کوبنده از سوی یمن را می کند.

«مجتهد» افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود روز چهارشنبه در واکنش به حمله نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در توییتی نوشت: آل سعود از بیم جنگی که آن‌ها را نابود کند این بار حمله نیروهای یمنی به این کشور را جدی گرفت.

مجتهد نوشت: آل سعود این بار از ترس سرنوشت نفت و ترس از جنگی که آن ها را نابود کند، موضوع را جدی گرفتند و به این عقیده رسیدند که در صورت عدم اصلاح شرایط، زوالشان قطعی است.

وی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در وضعیت آشفتگی و ناامیدی است به طوری که پس از حمله به «بقیق» مجبور شده است تا دوز قرص های آرامبخش خود را بیشتر کند.

افشاگر اسرار خاندان آل سعود در ادامه نوشت: او (بن سلمان) در واقع مضطرب و نگران است به گونه ای که نزدیک است دچار اختلال عصبی شود.

جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها