استفاده از سمن‌های زیست محیطی در اولویت قرار گیرد


استفاده از سمن‌های زیست محیطی در اولویت قرار گیرد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سمن‌های زیست محیطی در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوان گام‌های بلندی را برای حل مشکلات این حوزه برداشت.

علی فرخزاد روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین افزود: تشکلات زیست محیطی دارای ظرفیت‌ها و توانمندیهای فراوانی بوده و همواره در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست برای آموزش شهروندی در روستاها اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بخش صنعت، کشاورزی، معادن و باغستان سنتی افراد منحصر به فردی در حوزه زیست محیطی فعال هستند که باید از ظرفیت این نیروهای انسانی به درستی استفاده کرد.

فرخزاد تصریح کرد: سال‌ها پیش توجه چندانی به حوزه محیط زیست نمی‌شد اما اکنون مسایل زیست محیطی دغدغه مشترک دولت و مردم شده و برای حفاظت از محیط زیست همه مشارکت فعالی دارند.

معاون عمرانی استاندار قزوین به ضرورت ساماندهی پسماند اشاره کرد و گفت: در پنج نقطه استان باید به فکر مراکز ساماندهی پسماند باشیم که بهتر است این نقاط در مناطق کوهستانی و دور از مرکز استان مکان‌یابی شوند.

فرخزاد گفت: از سال ۸۴ که قانون و آیین نامه پسماندها در کشور مصوب شد، اقدامات خوبی در استان صورت گرفت و هم اکنون زباله ۲۵ شهر و ۲۵۰ روستا در سایت محمد آباد ساماندهی می‌شوند.

وی در مورد تغییر کاربری اراضی نیز بیان کرد: از زمان تصویب قانون هوای پاک در سال ۹۶، ۳۵ محور اصلی در استان مورد نظارت قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون موردی در خصوص تغییر کاربری اراضی گزارش نشده است.

این مسئول به نقش کمیسیون ماده پنج و ۱۱ در استان پرداخت و گفت: این کمیسیون‌ها در همه موارد محکم پای اهداف زیست محیطی ایستاده‌اند و مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست همیشه عضو فعال این کمیسیون‌ها است.

فرخزاد با بیان اینکه ریزگردها در استان یک تهدید جدی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: نزدیکی قزوین به استان البرز و تهران یک ظرفیت بی نظیر است که هم اکنون معضل ریزگردها این ظرفیت را هدف قرار داده اند.

معاون عمرانی استاندار به ارتباط خوب صنعت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در استان قزوین بین صنعت و محیط زیست ارتباط خوبی برقرار است و همواره هرکجا که لازم بوده نظر زیست محیطی اعمال شود، صنعت نیز تمکین کرده است.

فرخزاد یادآور شد: امیدواریم از این به بعد نیز در استان قزوین خطوط قرمز محیط زیست حفظ شده و هرکجا که لازم باشد سازمان حفاظت محیط زیست همانند گذشته محکم پای کار بایستد.
در ادامه حسن عباس نژاد به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین معرفی شد و از زحمات حسن پسندیده در این سمت تجلیل به عمل آمد.
۹۹۲۵*۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام