20 درصد از زنان قربانی خشونت جنسی


20 درصد از زنان قربانی خشونت جنسی

بیش از 20 درصد از زنان حین خدمت در ارتش آمریکا حین خدمت با خشونت همکاران یا مافوق مواجه شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، راشاتودی در گزارشی مستند با نام «جنگ نامرئی» مسئله خشونت جنسی علیه زنانی را که در ارتش آمریکا خدمت کرده اند بررسی کرد. در این مستند با روبین لیین لافایتی کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا و تعداد دیگری از زنانی که در ارتش آمریکا خدمت کرده اند، مصاحبه شد.

روبین گفت: زمانی که ۱۷ ساله بودم به خدمت نیروی هوایی آمریکا درآمدم. در آن زمان دوستی داشتم که مرا برای این کار ترغیب کرد. مادرم هم به من اجازه داد.
ترینا مک دونالد افسر سابق نیروی دریایی آمریکا گفت: پس از پایان دبیرستان به اورلاندو در فلوریدا رفتم. نخستین باری بود که سوار هواپیما می‌شدم. در ابتدا این موضوع که می‌توانم سراسر دنیا را ببینم برایم جالب بود. این انتخاب خودم بود.
این افراد در ادامه مصاحبه درباره تجربه تلخ سوء خشونت جنسی در زمان خدمت در ارتش سخن گفتند. براساس آمار بیش از ۲۰ درصد از زنان حین خدمت در ارتش با خشونت جنسی مواجه شده اند.
در ۱۹۹۱ در یک جلسه استماع برآورد شد ۲۰۰ هزار زن ارتش آمریکا با خشونت جنسی مواجه شده اند. اگر کسانی را که از ترس این موضوع را گزارش نداده اند نیز در نظر بگیرید، می‌توان نتیجه گرفت این تعداد به راحتی دو برابر می‌شود.
نتایج تحقیقاتی در نیروی دریایی آمریکا نشان داد ۱۵ درصد از افرادی که تازه به خدمت ارتش درآمده اند پیش از ورود به ارتش یا به کسی تجازو کرده بودند و یا سابقه تلاش برای تجاوز در پرونده داشتند.
آمار نشان می‌دهد زنانی که در ارتش مورد تجاوز قرار گرفته اند بیشتر از مردانی که با خشونت جنسی مواجه شده اند، دچار اختلال استرسی پس از آسیب روانی (Posttraumatic stress disorder) شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجاوز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل