بیشترین ماموریت‌های اورژانس گناوه برای نجات بیماران قلبی انجام شده است


بیشترین ماموریت‌های اورژانس گناوه برای نجات بیماران قلبی انجام شده است

گناوه - ایرنا - از ابتدای سال جاری تاکنون بیشترین ماموریت‌های پایگاه اورژانس 115 گناوه برای نجات بیماران قلبی و پس از آن مصدومان حوادث جاده‌ای انجام شده است.

مسئول اورژانس ۱۱۵ گناوه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار ماموریت‌های انجام شده ماموران این مرکز بدلیل موقعیت جغرافیایی در سال جاری زیاد و تاکنون ۲ هزار و ۲۵۰ مورد بوده است.

رضا شفیعی افزود: میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای اورژانس در ماموریت‌های شهری به صحنه کمتر از پنج دقیقه و برون شهری کمتر از ۱۰ دقیقه است.

وی گفت: اورژانس ۱۱۵ گناوه با ۲۴ نیروی عملیاتی و ۹ نیروی پشتیبانی دارای یک پایگاه شهری با ۲ دستگاه آمبولانس و ۲ پایگاه جاده‌ای در محور شول و چهارروستایی به فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز شهر مستقر است.

شفیعی ادامه داد: یک پایگاه اورژانس در بندرریگ توسط یک خیر در دست ساخت است که امیدواریم تا پایان سال راه‌اندازی شود و در زمان حاضر همه ماموریت‌های محور بندر ریگ و این شهر توسط پایگاه جاده ای چهارروستایی انجام می‌شود.

مسئول اورژانس ۱۱۵ گناوه اظهار داشت: باتوجه به اینکه در حوادث ترافیکی حتی یک ثانیه امدادرسانی می‌تواند نجات بخش زندگی برای فرد حادثه دیده باشد، از عموم مردم انتظار داریم از تجمع در محل حادثه خودداری و در صورت مشاهده آمبولانس مسیر را برای عبور و حضور هر چه زودتر تیم فوریت‌های پزشکی باز کنند.

وی گفت: والدین باید به کودکان خود آموزش دهند چگونه در موارد بحرانی و موقعیت های حساس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

شفیعی بیان کرد: در بیشتر مواقع تلفن مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ توسط کودکانی که به قصد بازی و وقت گذرانی شماره اورژانس را گرفته اند مشغول می‌شود که این امر باعث اختلال در خدمات رسانی به سایر شهروندانی که نیاز به خدمات اورژانسی دارند شده است.

مسئول اورژانس ۱۱۵ گناوه با اشاره به اینکه زمان در خدمات اورژانسی حرف اول را می‌زند، افزود: در صورت بروز هرگونه حادثه و مشکلی برای همشهریان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

وی گفت: با توجه به اطلاعاتی که فرد تماس گیرنده به اپراتور مرکز پیام ارایه می‌دهد و تشخیص اینکه این مورد به خدمات اورژانس نیازمند است آمبولانس اعزام خواهد شد.

شهرستان گناوه با ۱۰۳ هزار نفر جمعیت از نقاط گردشگری و تجاری استان بوشهر است.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خالکوبی منشوری تتلو در دادگاه دردسرساز شد