توان نظامی ایران در سایه اخلاق و معرفت نیروها بالاست


توان نظامی ایران در سایه اخلاق و معرفت نیروها بالاست

یزد- ایرنا- امام جمعه میبد گفت: توان نظامی ایران با توجه به ایمان، اخلاق ، معرفت ، اتکا به خدا و انسجام نیروهای مسلح و پیشرفت‌های نظامی کشور در سطح بالایی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان افزود: قدرت دفاعی ما مستقل و متکی به خود برگرفته از دفاع مقدس و به برکت خون شهداست که با کمک دانشگاه ، مراکز دانش بنیان و هدایت نیروهای مسلح به این سطح از پیشرفت نظامی رسیده‌ است.

وی با اینکه دفاع مقدس به زندگی و تاریخ ما حیات دمیده است ، تصریح کرد: آموزش و پرورش ، دانشگاه‌ها ، ادارات ، ارگان‌ها ، اصناف و مردم در بزرگداشت پیشگامان دفاع از کشور و آنچه ما را تهدید می‌کرد ، همراهی کنند، تا تجربه، معنویت و قدرت که از شهادت و مجاهدت برخاسته است را به نسل جدید منتقل کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد همچنین از برگزاری همایش پیرغلامان و عزاداری‌ محرم به صورتی مردمی از مسئولان شهرستان و استان یزد و دست اندرکاران امر در برقراری نظم و امنیت و... قدردانی کرد و یادآور شد: برگزاری چنین همایش‌هایی در ارتقای فرهنگی ، معنوی و جایگاه شهرستان تاثیرگذار است.

امام جمعه میبد در مورد جشنواره تئاتر استانی در میبد، یادآور شد: توسعه هنر تئاتر به صورت هدفمند باید مورد توجه باشد و تلاش کرد که جشنواره به دور از حواشی نامناسب و با رعایت مسائل ارزشی و معرفتی و با نقش آفرینی نیروهای بومی و بازیگران بومی و با مشارکت آنها به صورتی جذاب و با محتوای مناسب برگزار شود .

اعرافی در ارتباط با نام اردوگاه دانش آموزی بنستان که به نام آیت الله خامنه‌ای است خواست تا اصلاح نام و نصب تابلو به گونه‌ای که نشان دهنده کلیت اردوگاه هست، صورت گیرد و در مورد تغییر نام مدرسه شهید زاهدی به عنوان اولین شهید شهرستان بر سر مدارس میبد باشد و آن را قطعی دانست.

امام جمعه میبد همینطور مورد توجه به موضوعات مرتبط با طلاق افزود: طلاق در اسلام به عنوان آخرین راه و زمانی که راهی برای زندگی نیست گذاشته‌ شد ، اما در جایی که به خصوص فرزندان طلاق که آسیب‌پذیر هستند ، حاصل آن امری نکوهیده است و باید این موضوع در اتاق فکر با حضور کارشناسان بهزیستی ، آموزش و پرورش ، مشاور خانواده و نماینده فرمانداری مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

همچنین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد با برشمردن برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به در پیش بودن اربعین پیاده روی خانوادگی برنامه‌ریزی شده برای این هفته با اهدای جوایز و کمک هزینه‌ها، رنگ و بوی اربعینی پیدا کند.

سرهنگ مصطفی بهشتی افزود: همچنین برنامه‌های محوری در مساجد به صورت هفت روز، هفت شب ، هفت برنامه در هفت محله با حضور راویان و مداحان و برافراشتن پرچم گنبد امام حسین(ع) اجرا می‌شود .

همچنین بنا بر اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد جشنواره تئاتر همراه با برگزاری برنامه‌ ترویج کتابخوانی با محوریت سبک زندگی اسلامی، پخش کلیپ‌هایی در مورد زندگی و نیز معرفی شهر، حضور خبرنگاران استان در میبد و... خواهد بود.

بهزیستی میبد هم به انجام یک کار پژوهشی با همکاری اورژانس اجتماعی که در حوزه طلاق و بررسی جامعه شناختی مساله طلاق با بررسی ۳۰۲ پرونده از میان ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده طلاق به مدت ۶ ماه خبر داد.

در این نشست رونمایی از طرح پژوهشی طلاق تحت عنوان « بررسی جامعه شناختی و عوامل موثر بر طلاق زوجین » انجام گرفت ، توضیحاتی در ارتباط با المان‌گذاری و نصب تصاویر شهدا در محلات ، بر سردر خانه شهدا و در گلزارها به گونه‌ای که معرف شهدا و رشادت‌های آنها به عنوان آبروی محلات و شهر باشد، ارائه شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی