«سهیلا جلودارزاده»، عضو خانه کارگری، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا «در خصوص پیگیری وضعیت کارگران هپکو» گفت: واقعا خبر تأسف‌انگیزی بود. مشابه جریان هفت تپه، در هپکو اتفاق افتاده که مدت زیادی است، کارگران معترضند. به‌رغم اینکه چند ماه است حقوق نگرفته‌اند اما مهم‌ترین خواسته‌شان باتوجه به عدم عهدیت سرمایه‌‌گذاری که هپکو را از بخش خصوصی گرفته خواستار برگشت هستند.

او در ادامه بیان کرد: هپکو شرکت بزرگی است و همیشه تأمین کننده نیازهای کشور بوده و از نظر تکنولوژی هم عقب نمانده است. جای تأسف دارد که این موضوع به یک فاجعه برای کشور تبدیل می‌شود. بارها خواستیم اعتراضات کارگری را امنیتی نکنند و با آن، برخوردهایی به این شکل نشود به خصوص وقتی که حق به جانب هستند. همیشه خواهش ما این بوده که دادستان از طرف کارگران دادخواهی کند نه اینکه این موضوع را به یک جریان برخلاف نظم عمومی تبدیل کند یا اینکه به نفع کارفرمایش، حکم داده شود. امیدواریم پیگیری‌هایی که انجام می‌شود مشکل را حل کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در خصوص برخورد فیزیکی در این موضوع گفت: تشکیلات در حال پیگیری این موضوع است. برخورد فیزیکی با کسی که 3 ماه حقوق نگرفته و حتی غذایی برای خوردن ندارد جلوه خیلی زشتی دارد اگر حتی بگوئیم ظلم و ستم است، ظالم و ستمگر هم این برخورد را نمی‌کند، با کسی که حق به جانب او است.

او بیان کرد: حداقل ظاهر قضیه باید رعایت شود اگر می‌خواهند تبدیل به اعتراض خیابانی نشود باید قبل از اینکه به اینجاها برسد، فکری به حالش کنند و این چیزی نیست که مخفی مانده باشد. 3 ماه است که قضیه‌ را پیگیری می‌کنند و قبل از آن هم اعتراضات زیادی داشتند که مدیر را عوض کردند ولی مشکل حل نشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از این مسائل کارگری به تحریم‌ها مربوط می‌شود اما چون در شرایط سخت‌تر از این شرکت کار کرده و راه‌اندازی شده و مشکلی نداشته حالا به‌رغم حمایت‌های دولتی، این مشکل پیش آمده که واقعا تأسف برانگیز است؛ یعنی به جای اینکه دزد را بگیرند صاحبخانه را مقصر می‌کنند.