200 کوله مهربانی برای کودکان دیابتی آماده شد


200 کوله مهربانی برای کودکان دیابتی آماده شد

مشهد- ایرنا- قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: طرح کمپین کوله مهربانی برای حمایت از کودکان کم بضاعت دیابتی از اوایل تابستان شروع و 200 کوله به همراه نوشت افزار برای این دانش آموزان آماده شد.

هاجر شریفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۵۰ کوله دیروز و در حاشیه یک همایش آموزشی در مورد انسولین و کنترل دیابت به این افراد تحویل داده شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور تعداد ۵۰ کوله هم در یکی از مدارس حاشیه ای شهر مشهد توزیع شد.
قائم مقام مدیرعامل بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان گفت: طبق آمارهای منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی بین ۱۲ تا ۱۴ درصد جامعه دچار بیماری دیابت هستند.
شریفی افزود: بیشتر خدمات آموزشی، توزیع بروشور، آموزش از طریق فضای مجازی، برگزاری کارگاه‌های ماهانه برای عموم مردم و همچنین بازی درمانی و استفاده از خدمات مراکز درمانی این موسسه به صورت رایگان و در بعضی از موارد با تخفیف ۸۰ درصد به این افراد ارائه می شود.
شریفی اضافه کرد: این انجمن تا کنون توانسته است ۳۵۰ کودک مبتلا به انواع دیابت را که از نظر تامین هزینه درمانی دچار مشکل هستند زیر پوشش خود قرار دهد.
وی ادامه داد: هزینه های درمانی این افراد با توجه به نوع بیماری آنها متفاوت است و به صورت متوسط ماهانه رقمی بیش از پنج میلیون ریال بابت دارو و درمان را در بر می گیرد و به همین دلیل نیاز است تا نیکوکاران و افراد خیر این خانواده ها را تحت پوشش خود قرار دهند تا در شرایط بد اقتصادی موجود توان جبران قسمتی از هزینه ها صورت پذیرد.
بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان یک سازمان مردم نهاد و خیریه است که تحت نظارت بهزیستی کشور در سال۱۳۸۴ تأسیس شد.

این بنیاد تاکنون توانسته است با توسعه خدمات در زمینه حمایت، کمک رسانی، پیشگیری، کنترل، درمان، آموزش و بالا بردن سطح آگاهی عمومی با بهره گیری از روش‌های نوین، خدمات‌ گسترده ای ‌را در خدمت رسانی به بیماران ساماندهی کند.
۲۰۳۰/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرکت چینی نمایشگر آیفون SE را تامین می‌کند!