افشاگری «سیگار»: حتی اگر آمریکا با طالبان توافق کند برنامه‌ای برای اعضای این گروه ندارد


افشاگری «سیگار»: حتی اگر آمریکا با طالبان توافق کند برنامه‌ای برای اعضای این گروه ندارد

اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» فاش کرد که حتی اگر توافقی بین آمریکا و طالبان انجام شود، هیچ نهادی برای تنظیم امور مربوط به سرنوشت اعضای این گروه برای ادغام و بازگشت به زندگی عادی وجود ندارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان سپکو» رئیس اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان با اشاره به عدم برنامه دولت این کشور درباره صلح با طالبان هشدار داد: اگر برنامه جامعی برای ادغام مجدد ده‌ها هزار فرد مسلح مربوط به گروه طالبان اتخاذ نشود، دورنمای صلح در افغانستان امیدوارکننده نخواهد شد.

سیگار در گزارش تازه خود گفته است که گروه طالبان در حال حاضر حدود 60 هزار نیروی ثابت دارد و حدود 90 هزار نیروی دیگر بطور فصلی به صفوف این گروه می‌پیوندند.

به گزارش صدای آمریکا، سیگار تصریح کرد که حتی در صورت رسیدن به توافقی با گروه طالبان، اگر ادغام مجدد این نیروها به زندگی عادی به درستی مدیریت نشود، ناامنی در افغانستان ادامه می‌یابد.

در گزارش اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان آمده است: «حتی امروز، دولت آمریکا هیچ نهاد رهبری‌کننده و یا دفتری برای تنظیم امور مربوط به ادغام مجدد جنگجویان سابق ندارد. این مسله در افغانستان، منجر به عدم شفاف سازی در مورد دورنمای ادغام مجدد و رابطه آن با صلح شده است».

گزارش سیگار در حالی منتشر می‌شود که مذاکرات آمریکا و طالبان متوقف شده است و مقامات آمریکایی نیز به ادامه عملیات نظامی علیه این گروه تاکید کرده‌اند.

دولت افغانستان نیز گفته که حداقل تا برگزاری انتخابات و تشکیل حکومت جدید، تلاش‌ها برای گفت‌وگو با طالبان را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش سیگار، عدم شفافیت لازم درباره ادغام مجدد نیروهای طالبان، یکی از عوامل شکست تلاش‌ها برای صلح بوده است.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...