حذف نام شهید، تفکری صهیونیستی، آمریکایی است


حذف نام شهید، تفکری صهیونیستی، آمریکایی است

حسینی با اشاره به اینکه کلمه شهید غیرت، شرف، عزت و هدایت گر جوانان است، گفت: این تفکر صهیونیستی، آمریکایی است که در پی حذف نام شهید از فرهنگ غنی ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (29 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شهر دهدشت با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: روز ۳۱ شهریور، سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه نظام، کشور، خاک و ملت ایران است.

امام جمعه دهدشت اظهار داشت: دشمن علیه ما توطئه هایی را به راه انداخته و لازم است که همه این روز را گرامی بداریم.

وی یکی از این توطئه ها را جنگ تحمیلی دانست که دنیای استکبار از صدام حمایت کردند تا نظام را ساقط و خاک ما را تصرف کند و اضافه کرد: جبهه استکبار از جهت ملی، نظامی، تسلیحات و نیروهای نظامی صدام را حمایت کردند و ما حتی برای تهیه فشنگ و سیم خاردار با مشکل مواجه بودیم.

حسینی هدف دشمن را ساقط و ضعیف کردن ملت ایران دانست و ابراز داشت: نثار خون شهیدان، ایثارگران و هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه چه کار کرد؟ همه ما باید به این نظام و کشور افتخار کنیم که با عزت و افتخار مانده و دشمنان ما ذلیل و خار شده است.

خطیب جمعه دهدشت با بیان اینکه ملت ما عزیز و قدرتمند تر از هر روز شد که همه اینها مرهون مردم، جوانان، رشادت ها و ایثارگری جوانان است، یادآور شد: ما نباید دوران پر افتخار خود در برابر دشمن را فراموش کنیم که اگر ملتی ایثارگران و شهدای خود را فراموش کرد، ذلیل می شود.

وی با اشاره به حذف نام شهید از تابلوی خیابان ها، گفت: کسی که مجاهد و پهلوان میدان جنگ را فراموش و درصدد حذف کلمه شهید بر می آید، پست است.

حسینی ضمن تاکید بر اینکه اگر کسی شرافت داشته باشد این کار را نمی کند، خاطرنشان کرد: نامردی و ناسپاسی می خواهد که کسی کلمه شهید را حذف کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه ضمن تاکید بر اینکه کلمه «شهید» غیرت، شرف، عزت و هدایت گر جوانان است، اذعان داشت: این تفکر صهیونیستی، آمریکایی است که در پی حذف نام شهید از فرهنگ غنی ماست.

وی با بیان اینکه کشته های ما در راه ارزش های دینی جان دادند و‌ در راه ولایت، خود و خانواده هایشان به این نثار جان خود افتخار می کنند، اظهار داشت: این گونه کلمات در ذهن دشمنان ما جایی ندارد و کسانی که در پی حذف این کلمه هستند، کور خواندند.

حسینی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، ضمن بیان اینکه ما باید جوانان خوبی تربیت کنیم، ادامه داد: باید آموزش و پرورش را حمایت کنیم تا در تربیت صحیح جوانان ما کوشا باشند و بستر خوبی برای رشد فرهنگی، علمی و اقتصادی آنها فراهم شود.

خطیب جمعه دهدشت با محکوم کردن جنایت های آل سعود، گفت: آل سعود جنایت های فراوانی را علیه مردم مظلوم یمن صورت می دهد، اما اگر این ملت مظلوم از خود دفاعی کند، همه مدعی شده و در دفاع از ظالم بر می آیند.

وی یادآور شد: یمنی ها با قدرتی که خدا به آنها داد با ۱۰ پهباد، به مناطق حساس عربستان ضربه سختی وارد کردند و با این کار نیمی از صادرات نفت عربستان از بین رفته است.

امام جمعه دهدشت گفت: آمریکا سلاح و تجهیزات فراوانی به عربستان کمک کرده و حال اگر ایران به مردم مظلوم یمن کمکی کرد باشد، با شانتاژ های خبری این همه سر و صدا و جار و جنجال به راه می اندازند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود فرمودند« که مذاکره با آمریکا شکل نخواهد گرفت، چون آمریکایی تمام تعهدات خود را زیر پا گذاشته و فشار مضاعفی را بر ملت ما وارد کرده اند».

حسینی مذاکره دوباره را شکست و عقب نشینی دانست و گفت: در نهایت این امر موجب فشار و هجمه بیشتر علیه ملت ایران شده و با مذاکره دوباره و عقب نشینی، این ملت دیگر روی خوشی را نخواهد دید.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت