تحلیل رسانه‌های چینی درباره حادثه آرامکو و توان دفاعی عربستان


تحلیل رسانه‌های چینی درباره حادثه آرامکو و توان دفاعی عربستان

ایرنا نوشت: رسانه های چین که با گذشت یک هفته از حمله به تاسیسات نفتی عربستان هنوز اخبار این حادثه را رصد و منتشر می کنند نوشتند با این حمله اعتبار سامانه های دفاعی پیشرفته عربستان که میلیاردها دلار صرف خرید و تهیه آن شده زیر سوال رفت.

خبرگزاری شینهوا روز جمعه در گزارشی نوشت این عملیات در شرایطی صورت می گیرد که عربستان می خواهد سهام آرامکو را عرضه کند اما از این پس اعتبار این شرکت خدشه دار شده است.

رسانه رسمی چین آورده است که عملیات مذکور بازارهای نفتی دنیا را به لرزه درآورد و باعث سقوط بورس بسیاری از کشورهای منطقه شد.

شینهوا می افزاید بسیاری از شرکت های دنیا روزهای آینده را در شرایط بدی سپری خواهند کرد کاهش عرضه نفت می تواند بازار را کاملا مختل کند و قیمت ها سیر صعودی پیدا کند.

تارنمای یی سی چین هم نوشته است این حمله رویداد بسیار تلخی برای عربستان به حساب می آید هرچند این کشور در تلاش است پیامدهای آن را کمرنگ جلوه دهد.

گزارش خاطر نشان می کند حملات پهپادی که در یک سال گذشته به عربستان انجام شده پیش از نیز آثار منفی برای ریاض داشته است.

رسانه چینی ادامه می دهد اعتبار سامانه های دفاعی پیشرفته عربستان نیز که میلیاردها دلار صرف خرید و تهیه آن شده زیر سوال رفته است.

تارنمای رسانه های گلوبال تایمز و چاینا ارگ نیز نوشته اند عربستان میلیاردها دلار صرف سامانه های دفاعی کرده اما چند پهپاد مهمترین بخش های نفتی این کشور را هدف قرار داده اند ولی کاری از دست این سامانه ها بر نیامده است.

بنا به گزارش رسانه های مذکور، این عملیات آسیب پذیری بالای عربستان را عیان کرد و از این پس مشکلات بیشتری پدید خواهد آمد و مساله حملات در آینده باید برای این کشور به طور جدی دنبال شود.

روزنامه گلوبال تایمز نوشت وزارت خارجه چین در این میان خواستار خویشتنداری آمریکا و ایران شده و گفته است باید گزارش های دقیقی پس از بررسی های حقیقت یابی از این حمله تهیه شود و گمانه زنی ها مشکلی را حل نمی کند.

310311

کد خبر 1301526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا