الحوثی: پیام انقلاب 21 سپتامبر، ایستادگی ملت یمن است


الحوثی: پیام انقلاب 21 سپتامبر، ایستادگی ملت یمن است

تهران - ایرنا - «محمدعلی الحوثی» عضو شورایعالی سیاسی جنبش انصارالله یمن، انقلاب 21 سپتامبر 2014 (30 شهریور 93) در این کشور را در پی اتحاد ملی یمنی ها و ایستادگی آنان دانست که به همگان نشان داد یمنی ها هرگز در برابر هیچ قدرتی کمر خم نخواهند کرد.

الحوثی که این سخنان را با شبکه "المسیره" مطرح کرد، افزود: ملت یمن در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ به مجاهدان خود اعتماد کرد و ایمان داشت که آنان می توانند در مقابله با دشمنان از کشورشان دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد که پیروزی انقلاب یمن در گرو ایمان مردم به توانمندی های خود بود که باعث شد امروز موشک های ما تا قلب عربستان را مورد هدف قرار دهد.

الحوثی دولت پیشین یمن را دولتی ناکارآمد، ضدملی و فرسوده خواند که به جای گردن نهادن به اراده ملت، اساس کار خود را بر دخالت خارجی بنا کرده بود.

عضو شورایعالی سیاسی انصارالله تاکید کرد که امروز یمن در تمامی سطوح با متجاوزانی که از لحاظ مالی و نظامی دارای بیشترین امکانات هستند مقابله می کند، متجاوزانی که مردمان بی گناه یمن را قتل عام کرده و در تلاش هستند تا این کشور را تجزیه کنند.

وی سطح هوشیاری سیاسی ملت یمن و نظامیان این کشور را بسیار بالا ارزیابی کرد وافزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورها از حقایق جنگ یمن مطلع شده اند و مواضعشان تغییر کرده اما همچنان دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ در برابر هرگونه راه حل سیاسی برای پایان یافتن جنگ ایستادگی می کنند.

الحوثی همچنین محاصره بندر "الحدیده" در غرب یمن را یک جنایت خواند و در خصوص انتقال سلاح به آن از سوی جنبش انصارالله گفت: چطور ممکن است ما به الحدیده سلاح منتقل کنیم درحالیکه نمایندگی سازمان ملل متحد آنجا حضور دارد و هیچ کشتی امکان تخلیه بار پیش از بازرسی کامل را ندارد.

در سال ۲۰۱۴ ( ۱۳۹۳)، مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، جنبش انصار الله وارد شهر صنعا شد و با در دست گرفتن قدرت منصور هادی را برکنار کرد.

از سویی عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته یا زخمی شده اند و سازمان ملل در گزارش هایی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که ۷ میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...