تردد مسافران از مرز رازی خوی 1.5 برابر شد


تردد مسافران از مرز رازی خوی 1.5 برابر شد

ارومیه – ایرنا – فرماندار خوی گفت: تردد مسافران از پایانه مرزی رازی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته‌است.

سیدمحمد عابدی روز جمعه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خوی افزود: از ابتدای امسال ۵۸۰ هزار نفر از این پایانه تردد کرده اند که افزون بر ۱۹۰ هزار نفر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: در حدود ۶ ماه اول سال گذشته نزدیک به ۳۹۰ هزار نفر از این مرز تردد کرده بودند.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای استقرار دومین دستگاه «ایکس ری» در این پایانه مرزی بیان کرد: این دستگاه طی روزهای آینده نصب شده و در راستای مبارزه با قاچاق کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

فرماندار خوی ادامه داد: تسریع در تردد مسافران از این مرز و کاهش زمان بررسی کالاهای همراه مسافر از جمله مهمترین اهداف راه اندازی این دستگاه به شمار می رود.

عابدی با تاکید بر ضرورت ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها برای جلوگیری از قاچاق کالا و کنترل بازار گفت: در این شهرستان تاکنون، یک‌هزار و ۳۷۸ انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده که ادامه خواهد یافت.

رازی یکی از پنج مرز رسمی آذربایجان غربی است که در مرز شهرستان خوی با استان وان ترکیه قرار دارد.

سرو، بازرگان، پلدشت و تمرچین، چهار مرز رسمی دیگر ایران هستند که سرو و بازرگان در مرز ترکیه، پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین در مرز عراق قرار دارند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه