سیگارهای الکترونیک جان هفت نفر را در آمریکا گرفت


اپیدمی بیماری‌های تنفسی مرتبط با استفاده از سیگار الکترونیکی در آمریکا همچنان ادامه دارد، هند هم در این هفته تمام انواع سیگار‌های الکترونیک را ممنوع اعلام کرد

سیگارهای الکترونیک جان هفت نفر را در آمریکا گرفتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل ازخبرگزاری فرانسه، بیش از ۵۰۰ نفر در آمریکا به بیماری‌های تنفسی ناشی از مصرف سیگار الکترونیک مبتلا شدند.
مقامات بهداشتی فدرال آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند اپیدمی بیماری‌های تنفسی مرتبط با استفاده از سیگار الکترونیکی در آمریکا همچنان ادامه دارد. این در حالیست که لس آنجلس به دنبال ممنوع کردن سیگار‌های الکترونیک طعم دار است.
آن شوچات از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در گفتگوی تلفنی با رسانه‌ها گفت: مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد. شمار بیماران تایید شده و احتمالی ۵۳۰ نفر و شمار کشته شدگان هفت نفر اعلام شده است. بیش از نیمی از این بیماران کمتر از ۲۵ سال دارند و سه چهارم آنان نیز مرد هستند. ۱۶ درصد بیماران کمتر از ۱۸ سال دارند.
میچ زلر یکی از مقامات اف دی‌ای اعلام کرد آزمایشگاه تحلیل سازمان غذا و دارو، اف دی ای, ۱۵۰ نمونه مشکوک در اختیار دارد، اما هنوز ماده عامل این بیماری‌های تنفسی حاد شناسایی نشده است.
در برخی از این سیگار‌های الکترونیکی تتراهیدروکانابینول به کار رفته است که ماده محرک اصلی شاه دانه است. این موارد اغلب از دستفروشان یا از طریق اینترنت خریداری می‌شود، زیرا شاه دانه همچنان در آمریکا غیرقانونی است.
اف دی‌ای نمونه‌ها را بررسی می‌کند تا دریابد در این سیگار‌ها نیکوتین یا تتراهیدروکانابینول با چه ماده دیگری همراه شده است و همچنین مواد افزودنی دیگر را شناسایی کند.
میچ زلر همچنین اعلام کرد از این پس از دفتر تحقیقات جنایی آژانس فدرال هم وارد عمل می‌شود.
مقامات بهداشتی آمریکا در ماه ژوئیه با مشاهده جوانانی که با مشکلات حاد تنفسی، سرفه، درد در قفسه سینه و حتی تهوع به بیمارستان مراجعه می‌کردند اعلام کردند موارد مشکوکی در ارتباط با سیگار‌های الکترونیکی وجود دارد. اکثر قربانیان اعلام کردند سیگار الکترونیکی با شاه دانه مایع کشیده اند، اما برخی نیز گفتند سیگار آن‌ها تنها نیکوتین مایع داشت.
به موازات آن میشیگان و نیویورک تصمیم گرفتند سیگار‌های الکترونیکی طعم دار را ممنوع اعلام کنند. هند هم در این هفته تمام انواع سیگار‌های الکترونیک را ممنوع اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!