خراسان رضوی هفته گذشته علاوه بر مسئولان کشوری میزبان موکب‌داران عراقی بود


خراسان رضوی هفته گذشته علاوه بر مسئولان کشوری میزبان موکب‌داران عراقی بود

مشهد- ایرنا- استان خراسان رضوی در هفته ای که پشت سر گذراند میزبان جمعی از مسئولان کشوری از جمله وزیر کشور و همچنین جمعی از موکب‌داران عراقی بود.

وزیر کشور ۲۳ شهریور ماه در بازگشت از بیشکک قرقیزستان به همراه استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" را یک ظرفیت بزرگ منطقه‌ای برای ایران توصیف و بیان کرد: در نشست اخیر با نخست وزیر قرقیزستان در خصوص اتحادیه تجاری اوراسیا که جمهوری اسلامی ایران به آن پیوسته گفت و گو کردیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به برنامه افزایش همکاری‌ها بین استان‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان گفت: در این میان خراسان رضوی می‌تواند بیشترین نقش را داشته باشد.

حضور وزیر کشور در در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی از برنامه های حضور وی در مشهد بود.
رحمانی فضلی در این نشست گفت: وجود ۱۵ کشور در همسایگی ایران فضای بسیار مناسبی برای توسعه تبادلات و مراودات اقتصادی ایجاد کرده که لازمه تحقق آن واگذاری برخی اختیارات به استان‌هاست.
وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور افزود: اکنون ایران در حوزه های سیاسی، امنیتی و سیاست خارجی نسبت به شش ماه یا یک سال قبل با وجود همه تهدیدهای آمریکا و همراهی اروپایی ها از آن، وضعیت مناسبی دارد.
به گفته وی در سال ۱۳۹۱ نرخ رشد اقتصادی کشور منهای ۵.۶ درصد بود که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این نرخ در سال ۱۳۹۲ به یک درصد و نرخ تورم به کمتر از ۱۰ درصد رسید و نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۶ به ۱۲ درصد رسید.

میزبانی از هزار و ۲۰۰ موکب دار عراقی از دیگر برنامه های خراسان رضوی در هفته گذشته بود که به منظور شرکت در همایش تکریم خادمان مراسم اربعین حسینی ۲۴ شهریور ماه وارد مشهد شدند.
این همایش با هدف وحدت و برادری بین خادمان حضرت سیدالشهدا (ع)، همفکری و همدلی موکب داران، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین مسلمانان شیعه و سنی ۲۵ شهریور ماه در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد.
مشاور وزیر اطلاعات نیز ۲۶ شهریور ماه در جمع روسای دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان رضوی در مشهد حضور یافت و گفت: دشمنان مدعی هستند در ایران رهبران فاقد محبوبیت هستند اما این که کشور در یک سال و نیم اخیر توانسته بحران‌ها را مدیریت کند خلاف این ادعای دشمن را ثابت می کند.
سرکنسول ایران در هرات افغانستان نیز ۲۷ شهریور ماه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد اربعین در فرمانداری تایباد حضور یافت و در این نشست اعلام کرد: پارسال ۳۷ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی اربعین حسینی از مسیر کشورمان در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند که با پیش‌بینی‌های انجام شده امسال این تعداد به ۴۵ تا ۵۰ هزار زائر خواهد رسید.
محمد صدیقی فر گفت: موضوع راهپیمایی اربعین و انتقال زائران از دو ماه پیش در حال اجراست و تمام برنامه‌ریزی‌های مربوطه انجام شده است.
۲۸ شهریورماه نیز با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و جمعی از مدیران شهری و مسئولان آموزش و پرورش ضمن انعقاد تفاهم نامه وقف سواد بین شهرداری، شورای شهر مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از پلاک شهر یادگیرنده مشهد رونمایی شد.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در این مراسم، پیوستن شهر مشهد به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو را اتفاق بزرگی دانست و گفت: مشهد در مبارزه با بی سوادی در کشور پیشتاز است.
به گفته حجت الله ایوبی، مشهد باید شهری بی نظیر و بی مانند و زندگی در این کلانشهر باید خوب و با فرهنگ ارتقاء یافته باشد. باید علم، آموزش، شادی، سواد، فرهنگ و دیگر مولفه ها را در نظر بگیریم تا بتوانیم شیعه و اسلام را به درستی معرفی کنیم و شهر مشهد حرف‌های فراوانی دارد که در شبکه جهانی قابل گفت و گوست.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح نیز ۲۸ شهریور ماه در دومین یادواره سرداران هزار و ۲۰۰ شهید یگان‌های ویژه ناجا که با حضور جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و خانواده شهدا ناجا در مشهد برگزار شد حضور یافت و از سخنرانان این همایش بود.
سردار سید محمد باقرزاده در این همایش اظهار داشت: حفظ حرمت ابدی خانواده های معظم شهدا به عنوان میراثداران ایثار، شهادت و پایداری انقلاب اسلامی در برابر توطئه های استکبار بر همگان تکلیف است و ما در این راه هیچ تردیدی نداریم.
وی افزود: اکنون ما وارد گام دوم انقلاب شده ایم که زمان حمایت از اندیشه انقلاب اسلامی است و این حمایت، مستلزم سازگاری متناسب با زمان کنونی جامعه و جهان است و دیگر نمی شود با اتکای به امکانات گذشته بار انقلاب را به دوش کشید. شرایط، عوض شده است و دشمن با تمام توان خود روی مخاطبان ما در جامعه بمباران فکری می کند تا راه بلدان را منحرف و میدان داران را از مسیر بیرون کند اما در مقابل این اقدامات جبهه وسیعی شکل گرفته است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟