سطح‌بندی مناسب؛ از ویژگی‌های دوره دانشجومتدبر قرآن


سطح‌بندی مناسب؛ از ویژگی‌های دوره دانشجومتدبر قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عباس قدسی‌فر با اشاره به اینکه باید در تعیین زمان و مکان برگزاری دوره‌ها توجه بیشتری کرد، گفت: سطح‌بندی مناسب دانشجویان در کلاس‌ها، تفکیک آقایان و بانوان و حضور اساتید مجری از ویژگی‌های خوب دوره آموزشی دانشجومعلم و متدبر قرآن بود.

سطح‌بندی مناسب؛ از ویژگی‌های دوره دانشجومتدبر قرآنعباس قدسی‌فر از جمله شرکت‌کنندگان طرح‌های دانشجومعلم و دانشجومتدبر قرآن است. این دو طرح از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی برگزار می‌شود. از اهداف طرح دانشجومتدبر قرآن، می‌توان به گسترش فرهنگ تدبر در قرآن بین دانشجویان، افزایش فعالیت‌های قرآنی میان دانشجویان، فهم بیشتر و انتقال مفاهیم بین دانشجویان بیان کرد. در ادامه با یکی از شرکت‌کنندگان این دو طرح آشنا می‌شویم؛

قدسی‌فرد، متولد سال 1375 در کبودرآهنگ و در حال حاضر نیز داشجوی مقطع کارشناسی رشته آمار در دانشگاه بوعلی سینا همدان است. وی از طریق تبلیغات این طرح در شبکه‌های اجتماعی و مشاهده پوسترهای دو طرح دانشجومعلم و متدبر قرآن در سطح محیط دانشگاه، با این طرح‌ها آشنا می‌شود.

وی از علت حضورش در دوره‌های قرآنی، گفت: من قاری قرآن هستم، البته نه به صورت حرفه‌ای. مدتی در دوره‌های آموزشی تجوید و صوت و لحن و در سطوح شهرستانی و استانی مسابقات قرآن حضور پیدا کردم، اما نتوانستم رتبه‌ای کسب کنم، اما به دلیل علاقه به قرآن، در این دوره‌ها شرکت کردم.

قدسی‌فرد درباره این دوره، افزود: برخورد مسئولان برگزارکننده، صمیمانه و خوب بود، از سویی نیز کلاس‌ها به تفکیک بانوان و آقایان برگزار می‌شد که از این حیث هم قابل تقدیر است، همچنین چون در ابتدای دوره، آزمون ورودی اخذ شده بود، شرکت‌کنندگان غربال شده حضور داشتند، به طوری که سطح اطلاعات همه کلاس در یک سطح بود و این دقت خوبی بود که در این دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته بود.

سطح‌بندی مناسب؛ از ویژگی‌های دوره دانشجومتدبر قرآن

این دانشجوی رشته آمار اضافه کرد: اساتیدی هم که برای تدریس آمده بودند، از سطح اطلاعات مطلوبی برخوردار بودند، به طوری که به سؤالات شرکت‌کنندگان به خوبی پاسخ می‌دادند.

وی پیشنهاد داد که بهتر است، زمان و تاریخ برگزاری دوره دانشجومتدبر قرآن، مناسب‌تر انتخاب شود، چند روز دوره با آغازین روزهای محرم همراه شده بود که خوب ایام عزاداری بود و معمولا هر فردی در این روزها برای حضور در شهر و دیار خود و شرکت در مراسم عزاداری، برنامه‌ریزی می‌کند. از سوی دیگر بهتر بود تا تهران به عنوان مکانی برای برگزاری این دوره انتخاب می‌شد، چون امکان دسترسی به آن راحت‌تر است، برخی از دوستان به دلیل بعد مکان و مسافت از دوره بازماندن، اما تهران موقعیت مکانی مناسبی‌ دارد که برای همه قابل دسترس است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو