آیا افزایش قیمت‌سهام این سرمایه‌گذار توجیه دارد


آیا افزایش قیمت‌سهام این سرمایه‌گذار توجیه دارد

کاهش سود سهام دریافتی «وخارزم» در سال مالی 1398 در مقایسه با سال مالی 1397، از قابل‌تامل‌ترین و نگران‌کننده‌ترین نکات این گزارش محسوب می‌شود.

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علی رغم آن‌که گزارش سالانه حسابرسی نشده شرکت «سرمایه گذاری خوارزمی» نشان از تعدیل مثبت ۴۷ ریالی و در حدود ۶۷ درصدی سودآوری هر سهم دارد اما؛ کاهش سود سهام دریافتی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷، از قابل‌تامل‌ترین و نگران‌کننده‌ترین نکات این گزارش محسوب می‌شود.

آیا افزایش قیمت‌سهام این سرمایه‌گذار توجیه دارد

از مجموع ۲۴۹۷ میلیارد ریال درآمد‌های عملیاتی شرکت بیش از ۱۵۶۱ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های سود سهام ناشی از زیر مجموعه‌های آن است که کاهشی در حدود ۱۱ درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

آیا افزایش قیمت‌سهام این سرمایه‌گذار توجیه دارد

همان‌گونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌شود، درآمد‌های سود سهام «وخارزم» عمدتا مربوط به سرمایه گذاری در صنایع بانکداری (بانک پاسارگاد، بانک صادرات، پارس آریان)، برق و انرژی (نیروگاه برق قایم) و واسطه‌گری مالی (تامین سرمایه سپهر صادرات و...) است.

از طرفی از نکات نگران‌کننده گزارش صورت‌های مالی حسابرسی نشده این شرکت سرمایه گذار، سهم بالای بیش از ۶۰ درصدی سود فروش سهام (۷۳ ریال) از سود خالص (۱۱۳ ریال) است، با این وجود رشد در حدود ۵۴۰ میلیارد ریالی مجموع درآمد‌های «وخارز» و تعدیل سود ۶۷ درصدی از نکات امیدوارکننده و اصلی سهامداران این شرکت محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز