تفرجگاه گلال سیه اسلام‌آباد غرب


تفرجگاه گلال سیه قسمتی از زیباترین منظره‌های طبیعی در شهرستان اسلام‌آباد غرب است با گونه‌های گیاهی و پرندگان نادر که یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه به‌شمار می‌رود. تفرجگاه گلال سیه در حدود پنج کیلومتری جنوب شهر اسلام‌آباد غرب در جاده اسلام‌آباد غرب به گیلانغرب قرار دارد. تفرجگاه گلال سیه پوشیده از جنگلهای بلوط می‌باشد […] نوشته تفرجگاه گلال...

تفرجگاه گلال سیه قسمتی از زیباترین منظره‌های طبیعی در شهرستان اسلام‌آباد غرب است با گونه‌های گیاهی و پرندگان نادر که یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه به‌شمار می‌رود. تفرجگاه گلال سیه در حدود پنج کیلومتری جنوب شهر اسلام‌آباد غرب در جاده اسلام‌آباد غرب به گیلانغرب قرار دارد. تفرجگاه گلال سیه پوشیده از جنگلهای بلوط می‌باشد که تبدیل به محیطی مناسب برای انواع پرندگان زیبا و مختلف و برخی جانوران مانند خرگوش و جوجه تیغی گشته‌است.اسلام‌آباد غرب با نام های پیشین شاه آباد غرب و هارون آباد یکی از شهرهای استان کرمانشاه است. به لحاظ جمعیت دومین شهر استان کرمانشاه بعد از شهر کرمانشاه است.

این شهر به عنوان پایتخت جنگل‌های بلوطی ایران مشهور است. زبان مردم این شهر کردی کلهری است. شهرستان اسلام آبادغرب با دارا بودن مکان های طبیعی زیبا و جذاب گردشگری، نعمت های خدادادی فراوانی از این قبیل دارد اما از این ظرفیت به هیچ عنوان استفاده مطلوب نگردیده است.
ارتفاعات جنوبی شهر اسلام آبادغرب موسوم به (گلال سیاه) که پوشیده از جنگلهای باارزش بلوط و کوهستانهای زیبایی است، زمینه فعالیتهای گردشگری را در منطقه فراهم آورده است اما این طبیعت زیبا از گردنه قلاجه اسلام آبادغرب تا بخش گواور از توابع شهرستان گیلانغرب، که هرساله در فصل های بهار،تابستان و پاییز پذیرای گردشگران بومی و غیربومی زیادی می باشد واقعا” مغفول مانده است و علاوه بر بی توجهی مسئولین ذیربط ، مورد مورد بی مهری گردشگران نیز قرار گرفته است.

تفرجگاه گلال سیه اسلام‌آباد غرب
تفرجگاه گلال سیه اسلام‌آباد غرب

منابع:شبکه اطلاع رسانی دانا-ویکیپدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل