چالش آرژانتین با افزایش بیکاری


چالش آرژانتین با افزایش بیکاری

تهران - ایرنا - آرژانتین در کنار چالش های ریز و درشت اقتصادی، طی 14 ماه گذشته با بالاترین نرخ بیکاری روبرو بوده است.

به گزارش روز گذشته (جمعه) خبرگزاری پرنسالاتینا، براساس آمارهای رسمی اعلام شده، نرخ بیکاری در این قدرت اقتصادی آمریکای لاتین به 10.6 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش یافته که در 14 سال اخیر بالاترین رقم بوده است.

بر اساس اعلام موسسه ملی آمار آرژانتین، نبود شغل و همچنین اوضاع نامساعد اقتصادی بر شرایط کاری زنان جوان تاثیر جدی گذاشته است.

براساس آمارها، نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال جاری به سطح سال 2005 بازگشته است.

نرخ بیکاری در میان زنان جوانان از 21.5 درصد به 23.4 درصد و در میان مردان جوان از 17.3 به 18.6 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر «کریستین لاگارد» مدیرکل صندوق بین المللی پول عنوان کرد که بحران اقتصادی آرژانتین بدون حمایت های صندوق بین المللی پول ممکن بود وخیم تر از شرایط کنونی شود.

وی افزود: زمانیکه آرژانتین برای کمک به سوی صندوق بین المللی پول آمد، این نهاد تنها گزینه معتبر برای کمک به بوئنوس آیرس بود.

لاگارد از اینکه طرح وام 57 میلیارد دلاری این صندوق نتوانسته باعث کاهش نرخ تورم فزاینده آرژانتین شود، ابراز تاسف کرد.

برخی منتقدان از صندوق بین المللی پول و لاگارد به دلیل ارائه حجم زیاد وام برای آرژانتین به دنبال اصلاحات مالی ناکام و تاخیر افتاده و همچنین افزایش تورم در این کشور انتقاد کرده اند.

لاگارد اذعان کرد که آرژانتین آشکارا در یک شرایط سخت در آن زمان قرار داشت اما برنامه صندوق بین المللی پول کمک به ایجاد ثبات در شرایط اقتصادی آرژانتین به رغم قرار گرفتن نرخ تورم در نقطه ملتهب بود.

وی افزود: اگر در زمان درخواست کمک آرژانتین به این کشور کمک نمی کردیم حتی شرایط بدتر می شد.

این اظهارات کریستین لاگارد در حالی مطرح شد که «مائوریسیو مکری» رئیس جمهوری کنونی آرژانتین در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال جاری عرصه را به «آلبرتو فرناندز» رقیب چپ گرای خود واگذار کرد و بسیاری دلیل این شکست را ناتوانی دولت در حل چالش های اقتصادی دانسته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟