یاقوت سرخ جشنی برای انارستان‌های درجزین


 یاقوت سرخ  جشنی برای انارستان‌های درجزین

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری جشنواره انار یاقوت سرخ درجزین با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان ، مهدی جمال در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر درجزین،اظهار کرد: این جشنواره از دهم تا دوازدهم آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

وی از این جشنواره به عنوان یک فرصت طلایی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری درجزین نام برد و افزود: رویداد محوری یکی از بهترین راهکارها برای معرفی استان سمنان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه این جشنواره از 10 تا 12 آبان ماه در درجزین برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر درجزین، افزایش شادابی و نشاط در مردم و معرفی انار به عنوان یکی از محصولات مهم این منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ایل سنگسر در آبان ماه امسال، افزود: جشنواره انار درجزین نیز فرصت مناسبی برای معرفی جشنواره ایل سنگسر است.

شهردار درجزین نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه رونق گردشگری نیاز به برنامه ریزی دارد گفت: تا کنون برای برنامه ریزی هر چه بهتر جشنواره انار، جلسات مشترک با ادارات مختلف برگزار شده است.

سید محمد شاهمیری افزود: دبیرخانه جشنواره در شهرداری تشکیل شده و در هفته آتی با حضور مسئولین افتتاح می شود.

وی گفت: این جشنواره با محوریت اقوام در بخش‌های غذا و موسیقی و با برپایی نمایشگاه صنایع دستی، اجرای بازی‌های بومی و محلی و به نمایش گذاشتن محصول انار درجزین اجرا می‌شود.

شهر درجزین از شهرهای شهرستان مهدیشهر است . این شهر که به دلیل کیفیت بالای انارستان‌هایش به شهر یاقوت سرخ اشتهار دارد در فاصله ۵ کیلومتری شمال سمنان و ۱۰ کیلومتری جنوب شهر مهدیشهر قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق