آغاز فعالیت موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر از 15 مهر


آغاز فعالیت موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر از 15 مهر

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ملایر با بیان اینکه موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر از 15 مهرماه کار خدمات رسانی به زائران اربعین را آغاز می کند، گفت: تهیه اقلام مورد نیاز موکب آغاز شده و کار تهیه و آماده سازی موادغذایی از هفته آینده شروع می شود.

سعید کتابی در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، افزود: موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر به عنوان بزرگترین موکب غرب کشور با خدمات گوناگون مورد نیاز زائران اربعین با نذورات مردم ولایتمدار ملایر رسماً از ۱۵ مهر پذیرای زوار کربلا است.

وی به خدمات موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) ملایر در سال های گذشته اشاره و اظهار کرد: این موکب در کیلومتر 3 جاده ملایر- اراک، در ورودی بهشت هاجر واقع شده است.

کتابی در ادامه با بیان اینکه اربعین از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و میلیون‌ها نفر از مردم عشق و علاقمند خود را به سید و سالار شهیدان با حضور در کربلا نشان می‌دهند، عنوان کرد: ایام اربعین و پیاده‌روی آن نماد وحدت و ولایتمداری مردم مسلمان دنیا و به ‌ویژه شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها مسئولیت ستاد اربعین برعهده فرمانداران گذاشته ‌شده و نیاز است تا دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم را با فرمانداری داشته باشند، اظهار کرد: در ایران موکب‌ها می‌توانند از 13 تا 30 مهرماه برپا شوند و به ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) بپردازند همچنین در استان همدان و ملایر همه امکانات برای تردد زائران و بین راه تا مرزها مهیاست.

کتابی با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌هایی که کمیته‌های زیرمجموعه ستاد انجام می‌دهند، مستندسازی شود و به اطلاع عموم مردم نیز برسد، گفت: در موکب‌های ملایر باید تدابیری اندیشیده شود تا در وقت اذان نمازها به جماعت اقامه شود.

وی بیان کرد: با بازگشایی مرز خسروی به طور قطع شاهد حضور و تردد بیشتر زائران حسینی(ع) در استان هستیم که نیاز به ارائه خدمات بیشتری نیز دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر