ورود پژوهشگاه ICT به فناوری کوانتومی یک ارزش است


ورود پژوهشگاه ICT به فناوری کوانتومی یک ارزش است

تهران- ایرنا- یک پژوهشگر حوزه فناوری کوانتوم معتقد است: کوانتوم به عنوان یک تکنولوژی سطح بالای مخابراتی، به زیرساختی نیاز دارد که زمانبر است اما ورود یک پژوهشگاه ICT به این فناوری، می‌تواند جرقه یک اتفاق مثبت و رو به رشد باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر مهدی فردمنش در خصوص پژوهش‌های انجام شده حول فناوری کوانتومی در پژوهشگاه ICT اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی‌های مخابراتی در عصر حاضر غیرقابل کتمان بوده و علاوه بر مباحث فنی، وسعت اقتصادی آن نیز همواره مورد تحقیق و پژوهش است.

وی با یادآوری این موضوع که تکنولوژی‌های بومی شده را نمی توان به اشتراک گذاشت، ادامه داد: هر جامعه‌ای با سیاستگذاری خاص خود، اقدام به اشتراک فناوری اطلاعات خود می کند و اغلب قاعده بر این است که تکنولوژی های نو و پیشرفته نظیر فناوری کوانتوم به غیرخودی داده نشود.

مهدی فردمنش افزود: از این رو همواره کشورهایی که از خدمات سایر کشورها استفاده می کنند، تکنولوژی دسته دوم و سوم را در اختیار می گیرند که سبب می شود یک گام عقب تر از کشورهای پیشرفته حرکت کنند.

این عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این اظهارات، به ورود پژوهشگاه ICT پیرامون فناوری و دانش کوانتوم اشاره کرد و گفت: کوانتوم یک تکنولوژی از سطوح بالای تکنولوژی های مخابراتی به شمار می رود و ورود یک مجموعه پژوهشی تخصصی به این فناوری، می تواند جرقه یک اتفاق مثبت و رو به رشد را به همراه داشته باشد.

این پژوهشگر حوزه فناوری کوانتوم، معتقد است که کشورهای توسعه یافته در دستاوردهای روز فناوری کوانتومی، قصد دارند با عدم ارائه این فناوری به سایر کشورها، آنها را رعیت خود قرار دهند؛ لذا ضرورت دارد که وزارت ارتباطات با توان صد در صدی در کسب این فناوری گام بردارد.

به گفته فردمنش، برخورداری از محیط علمی و حضور جوان های مستعد و ورود آن‌ها به یک فناوری سطح بالا را نوعی ارزش عنوان و اظهار کرد: مدیریت نخبگان حاضر در فناوری کوانتوم به عنوان یک تکنولوژی پیشرفته، نکته حائز اهمیتی است که در صورت هدایت صحیح پروژه، می تواند به نتیجه ایده آل دست یابد.

وی اذعان کرد که نتیجه پژوهش فعلی پژوهشگاه از فناوری کوانتومی، به عنوان یک مجموعه پژوهشی در شروع تحقیقات، قابل قبول است و دوستان اهمیت موضوع را در آن منعکس کرده بودند.

گفتنی است، مهدی فردمنش، عضو هیات علمی و استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، سابقه فعالیت در حوزه های الکترونیک - ابررسانایی High-Tc، نانوتکنولوژی و MEMS در ذخیره سازی اطلاعات، حسگری بیومکانیکی و الکترومکانیکی، پیوند جوزفسون، طراحی سیستم های کریوژنیک و مداربندی نویز بسیار کم، میکروالکترونیک فرکانس بالا و تکنولوژی فیلم نازک دارد. وی همچنین صاحب اصلی ایده شبکیه مصنوعی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا