واقفان گلستان 11 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند


واقفان گلستان 11 زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند

گرگان – ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که با همت واقفان و خیرین و دستگاه قضایی این استان 11 زندانی جرایم غیرعمد که بدهی هر یک از آن ها کمتر از 500 میلیون ریال بود در روزهای اخیر آزاد شده و به کانون خانواده خود بازگشتند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، حجت الاسلام روح اله سلیمانی فرد اظهار داشت: زندانیان آزاد شده متاهل بوده و پرونده آن ها فاقد فساد مالی، اخلاقی و اعتیاد است که کل مبلغ پرداخت شده برای آزادی آنان ۵۹۳ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: مشارکت موسسه های خیریه و رفع نیازهای منطقه‌ای نیازمندان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آستان مقدس امامزادگان در ارایه خدمات معیشتی، تحصیل دانش آموزانی بی بضاعت، حمایت از بیماران خانواده‌های نیازمند و کمک به امر تسهیل ازدواج ایتام و افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست از دیگر برنامه‌های اجتماعی محور سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون مدیرکل زندان‌ها و مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان در مصاحبه اخیر خود به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۳۳۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیرین بوده که ۱۴ نفر آنان را زنان با ۱۹ میلیارد ریال بدهی تشکیل می‌دهند.

وحید وسکوئی همچنین بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد در این استان را شامل محکومین مهریه، نفقه، بدهکاران مالی و حوادث کارگاهی اعلام کرده است.

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان همچنین اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ مورد وقف جدید در این استان ثبت شد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهار داشت: از این تعداد وقف جدید ثبت شده در گلستان، هفت وقف در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان، چهار وقف در اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ گرگان، پنج وقف در مینودشت، سه وقف در آزادشهر، سه وقف در علی آباد، دو وقف در بندرگز و یک وقف در گنبدکاووس و کردکوی بود.

وی به واقفین پیشنهاد کرد اموال خود را برای کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، بیماران، اشتغال و ازدواج جوانان، یتیمان و مستمندان و زندانیان جرایم غیر عمد مالی وقف کنند تا در رفع مشکلات اجتماعی هم تاثیرگذار باشند.
به گفته وی در این استان شمالی، پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه با ۷۰ هزار رقبه وجود دارد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد با نیت اطعام دهی و عزاداری امام حسین (ع) وقف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا