کشف بیش از 22 تُن گندم آلوده در بوکان


کشف بیش از 22 تُن گندم آلوده در بوکان

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان گفت: بازرسان 22 تُن و 390 کیلوگرم گندم آلوده به «شپش» از یک واحد کارخانه آرد این شهرستان کشف و ضبط کردند.

لقمان خسروپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال کسب شکایت‌های مردمی و همچنین اعتراض نانوایی‌های سطح شهر بوکان در خصوص کیفیت پایین نان، تیمی از کارشناسان ادارات ذیربط از این کارخانه آرد بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید که نمایندگان فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند محموله‌های گندم موجود در این کارخانه به عنوان ماده اولیه این کارخانه آردسازی مورد بازرسی و آزمایش قرار گرفت.

خسروپور اضافه کرد: پس از نمونه‌برداری از قسمت‌های مختلف کامیون‌های حامل گندم و بررسی نتایج این نمونه‌ها، آلودگی آن مشهود و این مقدار گندم آلوده به شپش توقیف شد.

سرپرست فرمانداری بوکان بیان کرد: پرونده تخلف این کارخانه به همراه مستندات دیگر جهت بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

در بوکان یک واحد کارخانه تولید آرد و یک سیلو ۷۵ هزار تنی جهت ذخیره گندم وجود دارد؛ این شهرستان هرساله بیشترین میزان گندم در آذربایجان‌غربی را تولید می‌کند که به این دلیل به انبار غله این استان مشهور است.

در حال حاضر ۳۱۲ واحد نانوایی در این شهرستان فعالیت می‌کند که از این تعداد، ۲۵۴ واحد در شهر و بقیه نیز در روستاهاست.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج