بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس


رسانه کلیک – گلکسی نوت 10 پلاس بزرگترین و قوی ترین تلفن هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ است. در ادامه این مطلب با بررسی نوت 10 پلاس همراه باشید. گوشی های سری نوت هر سال با نمایشگر بزرگ، دوربین قدرتمند، به روزترین سخت افزار و از همه مهم تر قلم محبوب S Pen نقش پر […] نوشته بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار شد.

#chartdiv21#chartdiv13#chartdiv27

رسانه کلیک – گلکسی نوت 10 پلاس بزرگترین و قوی ترین تلفن هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ است. در ادامه این مطلب با بررسی نوت 10 پلاس همراه باشید.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

گوشی های سری نوت هر سال با نمایشگر بزرگ، دوربین قدرتمند، به روزترین سخت افزار و از همه مهم تر قلم محبوب S Pen نقش پر رنگی را در بازار تلفن های هوشمند ایفا می کنند. سامسونگ امسال با شکستن رسم چندین ساله اش، دو نسخه از گلکسی نوت را معرفی کرد تا پاسخگوی نیاز درصد بیشتری از کاربران باشد. گلکسی نوت 10 معمولی با وجود پیشرفت زیاد نسبت به نسل قبل، در برابر نوت 10 پلاس در برخی موارد ضعیف تر ظاهر شده است. تمامی ویژگی های پایه این دو گوشی شبیه به هم بوده و تنها در بخش هایی مثل اندازه نمایشگر و دوربین متفاوت هستند. برای آشنایی با گلکسی نوت 10 پلاس و ویژگی های آن، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مشخصات

شبکهGSM / HSPA / LTE
ابعاد162.3 در 77.2 در 7.9 میلیمتر
وزن196 گرم
جنس بدنهشیشه
اندازه نمایشگر6.8 اینج
نسبت تصویری19:9
نوع پنلسوپر امولد
رزولوشن+WQHD
چگالی پیکسلی498 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه91 درصد
نوع دوربینسه گانه
رزولوشن دوربین12+12+16 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربینf/1.5-2.4

f/2.1

f/2.2

رزولوشن دوربین سلفی10 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین سلفیf/2.2
پردازنده8 هسته‌ای
چیپستاگزینوس 9825
حافظه داخلی256/512 گیگابایت
رم12 گیگابایت
پردازنده گرافیکیMali-G76 MP12
سیستم عاملاندروید 9.0
رابط کاربریOne UI
ظرفیت باتری4300 میلی‌ آمپر ساعت
ویژگی‌های دیگرحسگر اثر انگشت زیرنمایشگر، شارژ معکوس، IP68 ،USB Type C، شارژ سریع، شارژ بی سیم، اسپیکر استریو، قلم بلوتوث

طراحی

برخلاف گلکسی نوت 9 که شباهت زیادی به نوت 8 داشت، سامسونگ در دو فبلت جدیدش از زبان طراحی نسبتا متفاوتی استفاده کرده است. نوت 10 پلاس مانند گلکسی اس 10 از حفره در نمایشگر بهره می برد. این حفره دایره ای شکل که از دوربین سلفی میزبانی می کند، در بخش میانی بالای نمایشگر جای گرفته است. با توجه به استفاده از حفره در این بخش، حاشیه های اطراف نمایشگر گوشی نسبت به نسل قبل بسیار کم شده جلوه بسیار زیبایی در بخش روبرویی آن ایجاد شده است.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبا توجه به نبود ناچ، سامسونگ برای جاسازی اسپیکر مکالمه می توانست از سیستم ارتعاشی که در گوشی های جدید هواوی استفاده شده، بهره بگیرد و یا آن را به نحوی در حاشیه باریک بالایی جای دهد. کره ای ها توانستند با ظرافت خاصی محفظه اسپیکر مکالمه را در بخش بالایی نمایشگر دستگاه قرار دهند. نکته جالب این است که سنسورهای نور و مجاورت هم با مهندسی سامسونگ در همین بخش جای گرفته اند. متاسفانه در این فبلت خبری از چراغ اعلانات نیست.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

حاشیه پایینی دستگاه کاملا خالی است و هیچ دکمه و حسگری وجود ندارد. اندازه حاشیه این بخش نسبت به آن چه در نوت 9 مشاهده کرده بودیم، کاهش محسوسی داشته است. بدنه پشتی گلکسی نوت 10 پلاس به صورت تخت و با گوشه هایی تقریبا زاویه دار طراحی شده است. سامسونگ در این محصول ساختار گرد و انحنا دار لبه های بدنه را کاهش داده و ظاهر کلی آن را تقریبا مستطیلی شکل کرده است. روی این بدنه دیگر خبری از آن چینش شلوغ دوربین و سنسورهای مختلف نبوده و همه موارد با نظم بیشتر کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسسه لنز دوربین نوت 10 پلاس درون یک محفظه با کمی بیرون زدگی از قاب به صورت عمودی حضور دارند. در کنار این محفظه، تنها فلاش دوربین و سنسور ToF مشاهده شده و سامسونگ سنسور ضربان قلب را به فراموشی سپرده شده است. کمی پایین تر از این بخش نام برند سامسونگ مشاهده می شود.

بدنه شیشه ای نوت 10 پلاس حتی نسبت به سال قبل هم باکیفیت تر شده است. این کیفیت بالا به محض قرار دادن گوشی در دست احساس می شود. سامسونگ روی این بدنه شیشه ای را با پوشش گوریلاگلس 6 پوشانده و آن را در مقابل خط و خش های احتمالی مقاوم ساخته است. به طور کل چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و گرادیانی برای این محصول در نظرگرفته شده که به نظر نسخه گردایانی آن میان کاربران پرطرفدارتر است.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسگلکسی نوت 10 پلاس به دلیل داشتن نمایشگر 6.8 اینچی، ابعاد بزرگی دارد و ممکن است کار با آن برای همه افراد راحت نباشد. دکمه پاور در این فبلت از لبه سمت راست به سمت چپ منتقل شده است. در واقع سامسونگ دکمه پاور و بیکسبی را با هم ادغام کرده و یکسری تنظیمات خاص را برای آن در نظر گرفته است. قرارگیری این دکمه در بخش میانی گوشی باعث شده تا دسترسی به آن با توجه به ابعاد دستگاه نسبتا آسان باشد. لبه پایینی دستگه محل قرارگیری پورت USB Type C، اسپیکر، قلم و میکروفون است. کلید کنترل صدا مانند گوشی های گذشته سامسونگ در لبه سمت چپ گوشی قرار گرفته است.

صفحه نمایش

پنل سوپرامولد که سامسونگ آن را از گلکسی اس 10 به بعد با نام داینامیک سوپر امولد می خواند، برای نمایشگر نوت 10 پلاس در نظر گرفته شده است. این صفحه نمایش 6.8 اینچ اندازه دارد و با رزولوشن +WQHD، چگالی پیکسلی عالی 498ppi را ایجاد می کند.

کنتراست بی نهایت و روشنایی عالی دو ویژگی اصلی نمایشگر نوت 10 پلاس محسوب می شوند. با توجه به رزولوشن بالا و این ویژگی ها، مثل همیشه فبلت سامسونگ بهترین عملکرد را در زمینه صفحه نمایش نسبت به سایر رقبای بازار ارایه می کند. علاوه بر این ها با پشتیبانی از HDR10+، تماشای محتواهای قابل پشتیبانی با این گوشی بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

صفحه نمایش نوت 10 پلاس مانند پرچمداران اخیر سامسونگ، لبه های خمیده دارد. البته سامسونگ به منظور بهبود عملکرد نمایشگر انحنای موجود در این بخش را کمتر کرده است. حاشیه های اطراف نمایشگر نوت 10 پلاس به لطف استفاده از حفره و خمیدگی لبه ها بسیار کم شده، به طوری که 91 درصد از فضای دستگاه را صفحه نمایش پوشانده است.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسسامسونگ مثل همیشه در منوی تنظیمات دستگاه مواردی را برای شخصی سازی نمایشگر در نظر گرفته است. در بخش Screen Mode کاربر می تواند یکی از دو مود Natural و Vivid را برای نحوه نمایش رنگ ها انتخاب کند. با انتخاب حالت Vivid رنگ ها با غلظت بیشتر نشان داده می شوند. علاوه بر این ها در این منو امکان سرد و گرم کردن رنگ ها و اعمال تنظیمات حرفه ای تر نیز وجود دارد.

در صورتی که از ظاهر حفره دار نمایشگر دستگاه ناراضی هستید، این امکان به شما داده شده تا از منوی تنظیمات با ایجاد یک نوار مشکی رنگ، ظاهر این بخش را مانند گوشی های معمولی کنید. قابلیت Always On یا همان نمایشگر همیشه روشن که یکی از پایه های ثابت در گوشی های سامسونگ است، به نوت 10 پلاس هم وارد شده است. این ویژگی نسبت به قبل بهبود یافته و از قابلیت های بیشتری بهره می برد.

دوربین

با وجود پیشرفت دوربین نوت 10 پلاس نسبت به نوت 8 و بهره گیری از ماژول سه گانه، مشخصات دوربین این گوشی تفاوت چندانی با گلکسی اس 10 ندارد. سامسونگ برای گلکسی دوربین نوت 10 پلاس مانند پرچمداران جدید گلکسی اس دو سنسور 12 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است.

دوربین اول در نوت 10 پلاس شامل یک لنز 26 میلی متری (واید) می شود که با پشتیبانی از قابلیت دیافراگم دوگانه، امکان عکاسی در دو وضعیت مختلف دیافراگمی را ارایه می کند. با این ویژگی می توانید دیافراگم لنز را به صورت دستی یا خودکار بین دو وضعیت f/1.5 و f/2.4 باز و بسته کنید. این ویژگی به شما امکان کنترل نور و کاهش نویز در تصاویر را می دهد.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

سامسونگ برای دوربین اول قابلیت فوکوس خودکار با فناوری تشخیص فاز Dual Pixel را در نظر گرفته است. همچنین با کار گذاشتن لرزشگیر اپتیکال برای این دوربین، تجربه بسیار خوبی از عکاسی و فیلمبرداری را به کاربر ارایه می کند.

دوربین دوم گلکسی نوت 10 پلاس را یک لنز 52 میلی متری (تله فوتو) با گشودگی دیافراگم f/2.4 همراهی می کند. به لطف حضور لنز تله فوتو، کاربر می تواند از قابلیت زوم اپتیکال دو برابری استفاده کند. برای این دوربین هم قابلیت های فوکوس خودکار با فناوری تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال در نظر گرفته شده است.

اما سومین دوربین که به تازگی وارد خانواده نوت شده، شامل یک لنز 12 میلی متری (اولترا واید) می شود که در پس سنسور 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است. کاربرد این دوربین، عکاسی با میدان دید ۱۲۳ درجه است که برای ثبت تصاویر از طبیعت می تواند بسیار کابردی باشد. سامسونگ برای دوربین سوم قابلیت های فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال را در نظر نگرفته است.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس علاوه بر سه دوربین اصلی، به یک سنسور ToF هم مجهز شده که برای بررسی عمق و جداسازی بهتر سوژه از پس زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. این سنسور هم یکی دیگر از مواردی است که در نوت 8 شاهدش نبودیم. با احتساب حسگر ToF، نوت 10 پلاس سامسونگ دارای دوربین چهارگانه است.

سامسونگ در بخش نرم افزار دوربین هم هیچ تغییری ایجاد نکرده است. برنامه دوربین نوت 10 پلاس دقیقا مشابه گلکسی اس 10 بوده و نکته تازه ای در آن مشاهده نمی شود. در این برنامه همچنان با سوایپ به چپ و راست، قادر به تغییر دادن مودهای مختلف خواهید بود.

قابلیت عکاسی پرتره که با نام Live Focus شناخته می شود در این اپلیکیشن حضور دارد. مانند قبل شما می توانید علاوه بر کم و زیاد کردن میزان تارشدگی، از افکت های نوری مختلف برای زیباسازی عکس ها استفاده کنید. قابلیت Scene Optimizer که با شناسایی سوژه و شرایط محیطی می تواند روی کیفیت تصاویر اثر مثبت بگذارد هم در این اپ یافت می شود.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

از دیگر ویژگی های مثبت دوربین نوت 10 پلاس می توان به پشتیبانی از اچ دی آر خودکار، مودهای زیبایی، AR Emoji، بیکسبی ویژن و فیلمبرداری سوپر اسلوموشن اشاره کرد. این فبلت قادر به ضبط فیلم با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه است.

سامسونگ برخلاف اس 10 پلاس از دوربین سلفی تکی در نوت 10 پلاس استفاده کرده است. این دوربین که از قابلیت فوکوس خودکار هم پشتیبانی می کند، قادر به ثبت تصاویر 10 مگاپیکسلی است. برای دوربین سلفی نوت 10 پلاس یک عدد لنز 26 میلی متری در نظر گرفته شده که با گشودگی دیافراگم f/2.2 قادر به ثبت عکس های باکیفیتی خواهد بود. به نمونه تصاویر ثبت شده با گلکسی نوت 10 پلاس توجه کنید.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

عملکرد

گلکسی نوت 10 پلاس در دو مدل با تراشه های اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9825 پا به بازار گذاشته که طبق معمول برای ایران نسخه دوم با چیپست اگزینوس در نظر گرفته شده است. این تراشه 7 نانومتری که در اس 10 هم استفاده شده بود، شامل یک پردازنده 8 هسته ای می شود که نسبت به نسل قبل عملکرد قدرتمندی دارد. اگزینوس 9825 علاوه بر قدرت بیشتر، از نظر مصرف انرژی هم بهینه تر شده و شارژ کمتری مصرف می کند.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

سامسونگ در نوت 10 پلاس از 12 گیگابایت رم استفاده کرده است. این حجم بالای رم باعث شده تا بهترین تجربه از اجرای چندین اپلیکیشن به طور همزمان و همچنین گشت و گذار بدون کوچکترین کندی را در این دستگاه داشته باشید. نوت 10 پلاس در دو مدل با حافظه های داخلی 256 و 512 گیگابایت روانه بازار شده است. خوشبختانه سامسونگ هنوز به درگاه کارت حافظه پایبند بوده و با حذف نکردن آن امکان افزودن تا یک ترابایت حافظه بیشتر را به کاربر ارایه می کند. در ادامه می توانید نتایج بنچمارک های بدست آمده توسط این فبلت را مشاهده کنید.

GeekBench 4.1 single-core

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

GeekBench 4.1 multi-core

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

AnTuTu 7

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاسبررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

سیستم عامل در نظر گرفته شده برای نوت 10 پلاس، اندروید 9.0 است. به گفته سامسونگ اندروید Q به زودی برای این محصول عرضه خواهد شد. رابط کاربری One UI سامسونگ هم در کنار سیستم عامل اندروید حضور دارد و امکانات نرم افزاری فراوانی را در اختیار کاربر قرار می دهد. رابط کاربری نوت 10 پلاس شباهت زیادی به اس 10 و حتی نوت 9 داشته و ویژگی قابل توجه ای به آن اضافه نشده است. شاید با اندروید جدید و آپدیت رابط کاربری One به نسخه به روزتر شاهد تغییرات بیشتری در این بخش باشیم.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

قلم

سال پیش سامسونگ با اضافه کردن فناوری بلوتوث به S Pen، توانست در کنار امکانات پایه ای که چندین سال در گوشی های نوت مشاهده می کنیم، قابلیت های جدیدی را به نوت 9 بیاورد. کاربران با این قلم جدید می توانستند گوشی را از راه دور کنترل کنند. حال سامسونگ با اضافه کردن ژیروسکوپ به قلم نوت جدید، قابلیت کنترل از راه دور را ساده تر کرده است. قلم S Pen نوت 10 با پشتیبانی از ژست های حرکتی به شما کمک می کند تا راحت تر در گالری میان عکس ها بچرخید، صدای موسیقی را با حرکت دادن قلم به طرف خاص کم یا زیاد کنید و دستورات خاصی را برای اجرای برخی فرامین بسازید.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

قلم سامسونگ با اندازه ۱۰۵.۰۸ × ۴.۳۵ × ۵.۸ میلی متری خود به خوبی در دست جای می گیرد و کاربر حین کار با آن احساس خوبی خواهد داشت. توسط S Pen سامسونگ می توان به نوشتن متن روی نمایشگر خاموش، ویرایش اسکرین شات، ساخت گیف از طرح های متنی و بسیاری دیگر از این موارد پرداخت.

صدا

گوشی های سری نوت معمولا از نظر صدا عملکرد فوق العاده ای دارند. گلکسی نوت 10 پلاس هم از این قاعده مستثنی نبوده و با مجهز شدن به دو اسپیکر، بسیار عالی عمل می کند. سامسونگ با قرار دادن اسپیکر دوم در لبه بسیار باریک بالای گوشی، امکان پخش صدا به صورت استریو را ایجاد کرده است. صدای تولید شده توسط دو اسپیکر نوت 10 پلاس از نظر کیفیت و حجم در رده بالایی قرار می گیرد.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

متاسفانه سامسونگ هم با سوار شدن بر موجی که سایر تولیدکنندگان را با خود برده، جک صوتی 3.5 میلی متری را از گوشی های جدیدش حذف کرده است. نوت 10 پلاس مانند نوت 10 معمولی و دو پرچمدار جدید گلکسی اس، فاقد جک صوتی بوده و شما را برای اتصال هدفون ناچار به استفاده از دانگل می کند. البته درون جعبه محصول هدفون باکیفیت AKG با رابط USB Type C وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

کیفیت صدای گوشی در هدفون به لطف پشتیبانی از Dolby Atmos و ویژگی های فراوان برای شخصی سازی به اندازه اسپیکر خوب بوده و شما را کاملا راضی می کند.

باتری

گلکسی نوت 10 پلاس به یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. با وجود اینکه این ظرفیت بیشترین مقداری نیست که در یک گوشی هوشمند دیده ایم، اما در واقعیت عملکرد قابل قبولی دارد؛ به طوری که با یک بار فول شارژ کردن و استفاده معمولی از دستگاه (اتصال وای فای، نور 50 درصد، رزولوشن فول اچ دی پلاس) تا یک روز و نیم دوام می آورد.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 پلاس

با استفاده از فناوری شارژ سریع سامسونگ که تا 45 وات را پشتیبانی می کند، قادر به شارژ کردن گوشی در مدت زمانی اندک خواهید بود. البته باید در نظر داشته باشید که سامسونگ در جعبه محصول از آداپتور 25 واتی استفاده کرده که با وجود فعال سازی قابلیت شارژ سریع اما حداکثر قدرت دستگاه برای شارژ کردن را به کار نمی گیرد. قابلیت شارژ بی سیم سریع و تبدیل گوشی به پاوربانک بی سیم، از دیگر ویژگی های گلکسی نوت 10 پلاس در بخش باتری هستند.

بررسی

Galaxy Note 10 Plus

9.7 امتیاز

گلکسی نوت 10 پلاس مانند تمامی گوشی های سری نوت سامسونگ از بهترین سخت افزار و ویژگی های نرم افزاری بهره مند شده است. قلم S Pen این فبلت با مجهز شدن به بلوتوث و ژیروسکوپ امکانات متنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد. صفحه نمایش باکیفیت، دوربین سه گانه قدرتمند و باتری با ظرفیت بالا از دیگر ویژگی های مثبت این تلفن هوشمند هستند.

نقاط مثبت

طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا صفحه نمایش فوق العاده باکیفیت دوربین سه گانه بسیار قدرتمند حضور قلم با کلی قابلیت جذاب و کاربردی

نقاط منفی

نبود جک صوتی 3.5 میلی متری باتری دستگاه می توانست ظرفیت بیشتری داشته باشد

جمع بندی

طراحی 0
صفحه نمایش 0
دوربین 0
عملکرد 0
صدا 0
باتری 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید