یمنی ها سالگرد انقلاب 21 سپتامبر را گرامی داشتند


یمنی ها سالگرد انقلاب 21 سپتامبر را گرامی داشتند

تهران – ایرنا – ده ها هزار نفر از مردم صنعا پایتخت یمن عصر روز شنبه با برپایی راهپیمایی ، پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر در این کشور را گرامی داشتند.

به گزارش المسیره ، این راهپیمایی با شعار «آزادی و استقلال» در میدان «باب الیمن» واقع در صنعا برگزار شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی مانند «هیهات منا الذله» و «ثوری یا دنیا ثوری» (به پا خیز ای جهان به پا خیز) و با دست داشتن تصاویری از "عبدالملک بدرالدین الحوثی "رهبر انصارالله یمن سالگرد انقلاب ۲۱ یمن را گرامی داشتند.

در همین رابطه "محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله یمن درخصوص انقلاب ۲۱ سپتامبر طی مطلبی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: روز ۲۱ سپامبر روز سقوط قیمومیت خارجی و سقوط سلطه سفارت های آمریکا و سعودی بر تمامی ارکان کشور و نهادهای دولتی است.

وی در ادامه نوشته است: روز ۲۱ سپتامبر پس گرفتن کرامت و حاکمیت مردم یمن از چنگال گرگ ها است.

در سال ۲۰۱۴ ( ۱۳۹۳)، مردم یمن به دلیل بی ‌کفایتی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در اداره امور کشور، دست به یک سلسله اعتراضات زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، جنبش انصارالله وارد شهر صنعا شد و با در دست گرفتن قدرت منصور هادی را برکنار کرد.

از سویی عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته یا زخمی شده اند و سازمان ملل در گزارش هایی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که ۷ میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...