ظرفیت های مردمی در آماده سازی مقدمات اقامه نماز زائران اربعین به کار گرفته شود


ظرفیت های مردمی در آماده سازی مقدمات اقامه نماز زائران اربعین به کار گرفته شود

مظفر، از استقرار خیمه های نماز در مواکب شاخص و پرتردد با حضور مبلغان اعزامی خبر داد و گفت: باید خیرین و یاوران نماز را در مسیر تردد زائران اربعین حسینی فعال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «محمود مظفر»در نشست طرح تمهید مقدمات اقامه نماز زائران اربعین حسینی که روز(چهارشنبه، ۲۷ شهریور) با حضور دبیر شورای اقامه نماز وزارت کشور و اعضای شورای برنامه ریزی منطقه ۵ در خانه معلم برگزار شد، گفت: تمهیدات لازم برای اقامه نماز زائران در مکان های پرتردد باید به صورت ویژه دیده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، با بیان اینکه همایش عظیم پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی است، افزود: باید خیرین و یاوران نماز را فعال کنید تا در مسیر تردد زائران اربعین حسینی در بحث ترویج نماز و اقامه این فرضیه الهی ورود پیدا کنند.

وی اظهار کرد: از پیش بینی مکان لازم برای اقامه نماز و تأمین مُهر و تسبیح با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و خیرین نباید غافل شد.

مظفر، با تأکید بر نظارت ستادهای اقامه نماز استان ها در بحث تنظیف و ساماندهی مکان های پیش بینی شده در مسیر زائران اربعین حسینی، ابراز کرد: با هماهنگی سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی، در موکب های پر تردد و شاخص باید حتماً روحانی مستقر شود.

وی با اشاره به لغو روادید و پیش بینی اعزام قریب به ۳ میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات و کربلای معلی در اربعین امسال، تصریح کرد: تأمین امنیت زائران در این اجتماع عظیم بیش از هر مسئله ای حائز اهمیت است لذا تمام سیاست های ستاد اربعین بر این مهم تأکید دارد که از تجمعات غیر ضروری پرهیز شده و ازدحام جمعیت عزاداران را در مسیرهای تردد؛ با توجه به ملاحظات امنیتی و ترافیکی به حداقل برسانیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه امکانات دستگاه ها در حوزه اقامه نماز به تناسب نیازمندی های اقامه نماز زائران اربعین به کار گرفته شود، عنوان کرد: شعار واحدی از کلام امام حسین(ع) در بیان اهداف قیام عاشورا «اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ»، در نظرگرفته و برجسته شود که قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟