تشکیل ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی


تشکیل ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از تشکیل ستاد مبارزه با جرائم انتخاباتی در آستانه انتخابات اسفند ماه مجلس در این استان خبر داد و گفت: این ستاد در انتخابات‌های دیگر هم بسیار تاثیرگذار بوده و دستورالعمل‌های آن از امروز به نهادهای مختلف ارائه خواهد شد.

به گزارش یکشنبه ایرنا، موسی خلیل اللهی در جلسه شورای پیشگیری از جرائم آذربایجان شرقی افزود: کاهش جمعیت کیفری از جمله برنامه های تحولی در کنار مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی است که خوشبختانه آمارها نشان می دهد که استان ما در این زمینه روند کاهش به خود گرفته است.
وی همچنین با اشاره به تلاش مجموعه قضایی آذربایجان شرقی برای کاستن از جمعیت کیفری اضافه کرد: در5 ماه امسال جمعیت کیفری ورودی به دادگاه های استان چهار درصد کاهش داشته است.
خلیل اللهی در زمینه افزایش جرائم افراد زیر ۱۹سال استان هم گفت: این افزایش تامل برانگیز و لازم است جرائم به تفکیک نوع، سن و مناطق، شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد تا پیشگیریهای لازم انجام شود.
محبوب بابک علیلو، دادستان تبریز هم در این نشست با ارائه عملکردی از آمار جرائم و ورودی های دادگستری استان گفت : 20 درصد از ورودی های زندانیان استان در 5 ماه گذشته مربوط به سرقت و ۱۲ درصد مربوط به مواد مخدر و مواد روان گردان بوده است.

518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در