100 آلبوم برتر موسیقی به انتخاب گاردین/ امی واینهاوس در صدر قرار گرفت


100 آلبوم برتر موسیقی به انتخاب گاردین/ امی واینهاوس در صدر قرار گرفت
روزنامه گاردین آلبوم "بازگشت به سیاهی" اثر امی واینهاوس را به عنوان برترین آلبوم قرن ۲۱ معرفی کرد.

هفته گذشته روزنامه گاردین فهرست ۱۰۰ فیلم برتر قرن ۲۱ را معرفی کرد که نام دو فیلم ایرانی ("جدایی" به کارگردانی اصغر فرهادی و "۱۰" به کارگردانی عباس کیارستمی) نیز در میان آنها به چشم می‌خورد. این نشریه اکنون فهرست ۱۰۰ آلبوم برتر موسیقی قرن ۲۱ را به انتخاب نویسندگان خود منتشر کرده است.

به گزارش ایران‌آرت، در این فهرست آلبوم "بازگشت به سیاهی" اثر امی واینهاوس، خواننده فقید بریتانیایی در رده نخست قرار دارد. این آلبوم در سال ۲۰۰۶ منتشر و در پنجاهمین دوره جایزه گرمی برنده ۵ جایزه شد. آلبوم دیگر امی واینهاوس با نام "فرانک" در رده ۵۷ این فهرست دیده می‌شود.

آلبوم "اینه" اثر گروه راک د استروکز در رده دوم و آلبوم "فانتزی پیچیده تیره زیبای من" اثر کانیه وست، رپر مشهور در رده سوم این فهرست قرار دارند. "پروانه" اثر کندریک لامار و "آوای نقره" اثر ال‌سی‌دی ساوندسیستم نیز به ترتیب چهارمین و پنجمین آلبوم برتر قرن ۲۱ به انتخاب گاردین هستند.

آلبوم "بیانسه" به خوانندگی بیانسه هم در میان ۱۰ آلبوم برتر حضور دارد و جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است. نام همسر او، جی‌زی نیز با آلبوم "بلوپرینت" که رتبه سی‌ام را به خود اختصاص داده، در فهرست صدتایی گاردین دیده می‌شود.

"ستاره سیاه" آخرین اثر دیوید بویی افسانه‌ای، ستاره موسیقی راک نیز در این فهرست قرار دارد اما جایی بهتر از رتبه ۲۴ را به خود اختصاص نداده است.

در بخش دوم این فهرست هم نام‌ آلبوم "مراقبت" دریک (۷۸)، آلبوم "شهرت" لیدی گاگا (۸۰)، آلبوم "توجیه" جاستین تیمبرلیک (۸۷)، آلبوم "۱۹۸۹" تیلور سوئیفت (۸۹) و آلبوم "ضد" ریحانا (۹۹) به چشم می‌خورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان