کانونی مسجدی که احیاگر فرهنگ دفاع مقدس است/ از اجرای ملی سرود تا برگزاری یادواره‌ شهدا


کانونی مسجدی که احیاگر فرهنگ دفاع مقدس است/ از اجرای ملی سرود تا برگزاری یادواره‌ شهدا

کانون فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج) در استان یزد یکی از کانون‌های فعال مسجدی در حوزه دفاع مقدس است، تشکیل گروه سرود «عاشقان ولایت» که در سطح ملی خوش درخشیده و برگزاری یادواره‌های شهدا از فعالیت‌های این کانون در این باره است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله مراکزی هستند که در جوار خانه های خدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی ایجاد شده اند. لذا در زمانه ای که نسل های جوان و نوجوان دوران دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان را درک نکرده اند، این کانون ها می توانند در کنار انجام فعالیت های فرهنگی و هنری بهترین مراکز برای تروج فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال که در حوزه ایثار و شهادت فعالیت های گسترده ای انجام می دهد، کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» در جوار مسجد صاحب الزمان(عج) رحمت آباد در استان یزد است. این کانون با راه اندازی گروه سرود «عاشقان ولایت» که با حضور نوجوانان تشکیل شده، در سطح ملی خوش درخشیده و به عنوان یکی از کانون های پویا و فعال در سطح ملی مطرح شده است.

«ابوالفضل کرمانی نسب»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان(عج) رحمت آباد استان یزد در هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس استان یزد ویژه برنامه اجرای سرود به مدت هفت شب اجرا می شود و یک شب به اجرای برنامه توسط گروه سرود عاشقان ولایتِ کانون صاحب الزمان(عج) که از گروه های سرود منتخب در سطح ملی است، اختصاص دارد.

کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» به ایده تشکیل گروه سرود عاشقان ولایت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال ها قبل در جمع مسئولان یادواره شهدای سمنان بر تشکیل گروه سرود اثرگذار و خوش مضمون تاکید کرده بودند، این سخنان رهبری دغدغه من برای تشکیل گروه سرود «عاشقان ولایت» که سابقه 30 ساله داشت اما بنا به دلایلی آن زمان متوقف شده بود، شد. به همین جهت فعالیت گروه سرود «عاشقان ولایت» با حضور اعضای جدید را از سر گرفتم، در این گروه سرود 180 نفر ثبت نام کردند، که 80 نفر در قالب 4 حلقه صالحین در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و 45 نفر عضو فعال هستند که همگی از نخبگان و شاگردان مدارس محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون این گروه سرود 70 اجرای زنده تلویزیونی داشته است، اجرای 38 سرود و ضبط 23 نماهنگ که همگی از شبکه‌های سراسری پخش شده‌اند. همچنین، همواره این گروه سرود مورد تشویق بسیاری از بزرگان دینی، فرهنگی و سیاسی قرار گرفته است. نماهنگ های حضرت زهرا(س)، موسم رهایی با موضوع مدافعان حرم و سرود «علی آقامه» که با استقبال بالا مواجه شد، از جمله سرودهای اجرایی این گروه است.

کانونی مسجدی که احیاگر فرهنگ دفاع مقدس است/ از اجرای ملی سرود تا برگزاری یادواره‌ شهدا

وی ادامه داد: در این گروه سرود مسائل تربیتی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته و رشد فکری و معنوی نوجوانان را نیز دنبال می کنیم، به همین جهت کلیه برنامه‌های فرهنگی، جلسات و کلاس‌ها در مسجد صاحب‌الزمان(عج) رحمت‌آباد یزد برگزار‌ و سعی می‌شود در اردوهای تفریحی و زیارتی برنامه های فرهنگی برای نوجوانان مورد توجه قرار گیرد.

کرمانی نسب به دیگر برنامه هایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت این کانون برگزار می شود، اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا، فضاسازی مسجد با نشانه های دفاع مقدس، اختصاص المان یادواره شهدا در مسجد، دیدار از خانواده شهدا، سرکشی از جانبازان دوران دفاع مقدس از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد توجه است.

کانونی مسجدی که احیاگر فرهنگ دفاع مقدس است/ از اجرای ملی سرود تا برگزاری یادواره‌ شهدا

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت ادامه داد: روایتگری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدای استان، قرائت وصیت نامه 24 شهید مسجدی هر شب در مسجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه هایی است به مناسب هفته دفاع مقدس و به همت این کانون انجام می شود.

کانونی مسجدی که احیاگر فرهنگ دفاع مقدس است/ از اجرای ملی سرود تا برگزاری یادواره‌ شهدا

وی تاکید کرد: طرح «قرار نوجوانان آسمانی» یکی دیگر از برنامه های این کانون است که تلاش می شود با اجرای این طرح نوجوانان منطقه و محله را به انس با مسجد سوق دهیم و به حضو پرشور آنها در مساجد رونق ببخشیم. در این طرح تجوید و قرائت قرآن کریم، بیان داستان های قرآنی، همخوانی سرودها و احادیث قرآنی مورد توجه است.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری گروه‌های سرود، تئاتر و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه هایی است که در این کانون مورد توجه قرار می گیرد.

کرمانی نسب با اشاره به برنامه های هنری در کانون صاحب الزمان(عج) خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های تخصصی نویسندگی، کارگردانی، موشن گرافی، آموزش مداحی و نشست های کتابخوانی از دیگر برنامه های این کانون است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403