::دانایی -قدیمی ترین شهر اروپا


::دانایی -قدیمی ترین شهر اروپا

شهر قدیمی ورشو در منطقه ای در قسمت مرکزی پایتخت لهستان واقع شده است و روزانه جمعیت کثیری از گردشگران از آن دیدن می کنند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ورشو، شهر قدیمی ورشو در منطقه ای در قسمت مرکزی پایتخت لهستان واقع شده است و روزانه جمعیت کثیری از گردشگران از آن دیدن می کنند.

ماریا برایز گالسکا ؛ کارشناس شهر ؛ ابنیه و بناهای تاریخی در لهستان
ماریا برایزگالسکا ؛ کارشناس شهر ؛ ابنیه و بناهای تاریخی در لهستان می گوید : شهر قدیم در ورشو قدیمی ترین شهر در اروپا است و مساحت آن نوزده هکتار که شامل کاخ پادشاه ؛ بازار و عبادتگاه است و در شهر قدیم مردم با تاریخ قرن سیزده و چهارده میلادی آشنا می شوند.
این کارشناس لهستانی در ادامه می گوید : پایتخت سابق لهستان قبلا شهر کراکف بود و بعد به ورشو انتقال پیدا کرد و شهر قدیم تاریخ بس طولانی دارد ؛ چرا که این شهر جنگ وحشتناکی را دید و با خاک یکسان شد.
شهرقدیم در ورشو یکی ازگرانترین محله های پایتخت است و بسیاری از وزارت خانه ها ؛ کاخ ریاست جمهوری ؛ دانشگاه و رستوران های معروف در اطرف آن قرار دارد.
پس از تقسیم لهستان بین آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوروی در زمان جنگ جهانی دوم براثر بمباران جنگ شهر قدیم به خرابه و ویرانه ای تبدیل شد که با همت جمعی مردم بازسازی شد و در سال هزار و نهصد و هشتاد میلادی در فهرست آثار تاریخی سازمان علمی فرهنگی یونسکو قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی