صدور مجوز فروش اوراق تا سقف 38 هزار میلیارد تومان


صدور مجوز فروش اوراق تا سقف 38 هزار میلیارد تومان

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف به فروش اوراق مالی اسلامی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ 380 هزار میلیارد ریال، شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تصویبنامه هیات وزیران در خصوص تکلیف وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ ۳۸۰ هزار میلیارد ریال را ابلاغ کرد.

در این تصویب نامه که ۲۶ شهریور ماه صادر شده، آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است به نیابت از دولت و مازاد بر سقف پیش بینی شده در بند ن تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور، نسبت به فروش اوراق مالی اسلامی موضوع تبصره ۲ بند ۲ مصوبات سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور تامین منابع تعیین شده حداکثر تا مبلغ سیصد و هشتاد هزار میلیارد ریال اقدام کند.

نرخ سود اسمی اورق مالی اسلامی موضوع این تصویبنامه توسط کمیته بند ک تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور تعیین می شود.

تعاریف و مصادیق اوراق مالی اسلامی موضوع این تصویبنامه، مطابق آیین نامه اجرایی بندهای الف، ب، ج، د، ه، ز، ط، ح، ی، ک، ل، ن، ف و ص تبصره ۵ و بند ز تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور موضوع تصویب نامه شماره ه۵۶۵۹۷ت/۲۹۵۰۴ مورخ ۹۸/۳/۱۲ است.

سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، مکلف است، سود و هزینه های مترتب بر انتشار اوراق موضوع این تصویب نامه را در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و خزانه داری کل کشور با اولویت بر تمامی پرداخت ها نسبت به تسویه آن اقدام کند.

صدور مجوز فروش اوراق تا سقف 38 هزار میلیارد تومان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته