اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر


اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی در روستای امیرآباد بهشهر، استان مازندران واقع شده است که قدمت آن به صد سال پیش باز میگردد. این بوم گردی به سبک خانه های شما با سقف شیروانی و دیوارهای کاهگلی ساخته شده است. اتاق های این بوم گردی یه صورت کاملا سنتی هستند و در مجموع ظرفیت پذیرایی […] نوشته اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر اولین بار در جامع ترین...

اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی در روستای امیرآباد بهشهر، استان مازندران واقع شده است که قدمت آن به صد سال پیش باز میگردد. این بوم گردی به سبک خانه های شما با سقف شیروانی و دیوارهای کاهگلی ساخته شده است. اتاق های این بوم گردی یه صورت کاملا سنتی هستند و در مجموع ظرفیت پذیرایی از ۴۵ گردشگر را دارند. سرویس بهداشتی و حمام برای تمای اتاق ها به صورت مشترک میباشد.این خانه بومی حیاط بزرگی دارد که سنگ فرش شده است و یک حوض کوچک با آب نمای زیبا در وسط حیاط قرار گرفته ، همچنین یک چاه آب در گوشه حیاط قرار دارد.

در نزدیکی اقامتگاه خانه اجدادی جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی همچون جنگل ها و آبشار های زیبا ، غار و چشمه های زیادیوجود دارد که گردشگران با طی کردن مسافت کمی میتوانند از آنها دیدن نمایند.
جاذبه های گردشگری بهشهر
یهشهر ازجمله شهر های زیبای ایران است که جاذبه های طبیعی فراوانی همچون مجموعه تاریخیِ سدِ عبّاس‌آباد (شاملِ جنگل، دریاچه، قصر، حمّام و برج‌های تاریخی)، مجموعه باغِ صفوی ،عمارت چهل‌ستون ، بنای تاریخیِ چشمه‌عمارت، کاخِ صفی‌آباد، کاخِ صاحب‌الزّمان، امام‌زاده‌عبداللهِ سفیدچاه ، امام‌زاده عبدالله سارو، شبه‌جزیره میانکاله، خانه قدیمیِ احمدعلی‌خانِ هزارجریبی، عمارتِ افغان‌نژادِ قره‌تپّه، غارهای التپّه، هوتو و کمربند ، روستاهای کِنِت، التپّه و تروجن (شهیدآباد)، برجِ آرام‌گاهیِ امیرکمال‌الدّین در روستای آسیابسر.چشمه آسیابسر، آتش‌کده و بقعه بابلکانیِ روستای آسیاب‌سَر، قلعه پلنگان، پناه‌گاه حیاتِ وحشِ میانکاله، سنگِ‌چشمه گلوگاه، آبشار زنگت، آبشارِ سنگِ نو، چشمه پلنگ‌خِیْل، ارتفاعاتِ فَکِسْتِل، دریای چهارفصل، جنگلِ پاسَنْد، تپّه‌همایون، تالاب و منطقه حفاظت‌شده زاغمرز، سایت‌موزه و تپّه تاریخیِ گوهرتپه دارد و موجب جذب گردشگران زیادی در تمامی فصل های سال شده است.
مجموعه تاریخی سد عباس آباد که در زمان شاه عباس اول ساخته شده دارای دریاچه، برج آجری و آسیاب آبی و … میباشد که امکان قایق سواری در دریاچه آن وجود دارد، همچنین گردشگران میتوانند از اسب سواری در این منطقه لذت ببرند.
قلعه پلنگان در زمان ناصرالدین شاه به وصرت هشت ضلعی بنا شد که در هر گوشه آن یک برج برای دیدبانی قرار دارد، هدف از ساخت این قلعه مقابله در برابر حملات ترکمن ها بوده است.
جزیره میانکاله در ۱۲ کیلومتری بهشهر واقع شده که سواحل آن بسیار بکر و دست نخورده میباشد و منطقه حفاظت شده به حساب می آید. این جزیرخ از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر همچون فلامینگو ، پلیکان سفید ، پلیکان خاکستری ، قوی کوچک ، قوی گنگ ، قوی فریاد کش ، اردک سر سفید ، غاز پیشانی سفید کوچک ، مرگوس بزرگ، سنقر تالابی، عقاب دریایی دم سفید و پرندگان خشکی زی همانند قرقاول خزری ، دراج و زنبور خوار میباشد.
گونه های جانوری و گیاهی میانکاله
آب و هوای مرطوب این جزیر مناسب رشد گیاهانی همچون انار ترش وحشی، تمشک، سازیل، ازگیل، داغداغان، سیاه تلو، سپیدار و محل زندگی جانورانی مثل گرگ، مرال، یوزپلنگ، شغال، روباه، جوجه تیغی، گربه جنگلی، گراز و فک دریای خزر در این جزیره میباشد.

اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر


فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم:
فاصله تا شهر ساری : ۵۲ کیلومتر ( ۵۶ دقیقه )
فاصله تا شهر بهشهر : ۲۵.۵ کیلومتر ( ۲۸ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی ساری : ۳۷ کیلومتر ( ۳۹ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن ساری : ۴۹ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری ساری : ۵۱.۷ کیلومتر ( ۵۳ دقیقه )
فاصله تا مجتمع تفریحی گهرباران (دریا) : ۱۶.۷ کیلومتر ( ۱۹ دقیقه )
فاصله تا گوهر تپه : ۲۲.۶ کیلومتر ( ۲۵ دقیقه )
فاصله تا پارک ملت بهشهر : ۲۶.۷ کیلومتر ( ۳۰ دقیقه )
فاصله تا تالاب بین المللی میانکاله : ۳۲.۱ کیلومتر ( ۳۲ دقیقه )
فاصله تا پناهگاه حیات وحش میانکاله : ۳۴.۱ کیلومتر ( ۳۴ دقیقه )
فاصله تا مجموعه تاریخی و گردشگری عباس آباد : ۳۸.۵ کیلومتر ( ۴۲ دقیقه )
فاصله تا گورستان سفیدچاه : ۸۸.۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه )
فاصله تا آبشار سمبی : ۶۷.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه )
فاصله تا آبشار جواهرده : ۸۲.۶ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه )
آدرس: استان مازندران ، شهر بهشهر ، بندر امیرابادپنج کیلومتری جزیره میانکاله روستای امیر آباد

اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر
اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر
اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر
اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر
اقامتگاه بوم گردی خانه اجدادی بهشهر

منبع : یو اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول