پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه و استاندار مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس


پیام مشترک نماینده ولی‌فقیه و استاندار مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس

ساری- ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری در استان و احمد حسین‎زادگان، استاندار مازندران در پیامی مشترک، آغاز سی و نهمین سالگرد هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، آیت الله نورالله طبرسی و احمد حسین زادگان در این پیام ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام، هفته دفاع مقدس را تبریک گفتند. ‎

متن کامل پیام به شرح زیر است؛

دفاع مقدس، جلوه گاه پرشکوه ترین حماسه ایثارگری و قله بلند پایداری و غیرت ملتی با شرف در کتاب تاریخ مقاومت ایران اسلامی است که در تداوم انقلاب میلیونی و دوران ساز خود و در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) با جانفشانی و از خودگذشتگی برای ذره ذره ی خاک، ناموس و کیان دین، قطره قطره ی خون خویش را در طبق اخلاص نهادند و با بر جای نهادن حکایت ماندگاری از دلاوری و سلحشوری، اندیشه تجاوز به سرزمین عزیز ایران را برای همیشه از ذهن بداندیشان انقلاب و نظام زدودند.

رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های مردان و زنان و جوانان سلحشور و غیور ایران اسلامی که با پیروی و الگو پذیری از نهضت سرخ عاشورا و آقا اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، جلوه ها و آموزه های متعالی حسینی را برای نسل های آینده به ارمغان گذاشت؛ امروز خود به الگویی ماندگار برای آزادیخواهان و حق طلبان منطقه و جهان تبدیل شده و اقتدار ایران اسلامی را درمنطقه و جهان به نقطه‌ای رسانده است که صاحب نظران و استراتژیست‌های بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را در شمار مهم ترین بازیگر بین المللی قلمداد می‌کنند.

سی و یکم شهریورماه؛ اوج تجلی جانبازی ملتی انقلابی و کفرستیز و یادآور رادمردی، پایداری و رشادت‌های دلیرانه شهیدان، جانبازان و ایثارگران و نماد اتحاد و همدلی مردم غیور ایران برای رویایی با استعمارگران و در راس آن شیطان بزرگ و اذناب مزدور و منطقه ای آنان است که با تداوم راه و آرمان امام خمینی (ره) و در سایه منویات و فرامین فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری بر سر پیمان خود ایستاده است.

این جانبان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رشادت ها و دلاورمردی های همه شهیدان والامقام، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، این هفته خجسته و جاودان در تاریخ ایران اسلامی را بویژه به جامعه ایثارگری استان ، خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و مردم شهید پرور مازندران تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم با توجهات و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) و رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و تداوم حضور ملت و جوانان پرانگیزه و غیور در راستای تحکیم و تثبیت مدیریت جهادی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، شاهد عزت، اقتدار، سربلندی و توسعه بیش از پیش و همه جانبه ایران اسلامی در عرصه های مختلف باشیم و همگان در راه پاسداشت و صیانت از ارزش‌ها و پیمودن راه پر افتخار شهدا، ایثارگران و آزادگان سرافراز ثابت قدم باشیم.

به گزارش ایرنا همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح با شرکت نیروهای نظامی ،انتظامی و بسیجی در ساری برگزار شد.

در این رژه یگان های نیروی زمینی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان مازندران و همچنین یگان های انتظامی و نیروهای بسیجی و مردمی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.
در حال حاضر نیروی هوایی بابلسر ، بخشی از پادگان شهید فرامرزی ساری وابسته به لشکر ۳۰ پیاده گرگان و دانشگاه علوم دریایی نوشهر ارتش جمهوری اسلامی در استان مازندران مستقر هستند.
بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران ، یگان های ارتش جمهوری اسلامی استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس ۲هزار و ۸۵۰ شهید ، یکهزار و ۶۳۲ آزاده و ۲ هزار و ۹۵۰ جانباز تقدیم کشور کرده است.

۶۹۹۰/۱۸۹۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...