امام جمعه ایلام با خانواده شهید یادگار امیدی دیدار کرد


امام جمعه ایلام با خانواده شهید یادگار امیدی دیدار کرد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، مدیرکل بنیاد شهید و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان ایلام روز یکشنبه در اولین روز از هفته دفاع مقدس با خانواده سردار شهید حاج یادگار امیدی دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در این دیدار گفت: شهید حاج یادگار به عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ ۱۱ امیرالمومنین(ع) که نیازمند چابک ترین، شجاع ترین و تیزبین ترین نیروها بود ساعت ها در خطوط دفاعی دشمن کار شناسایی را انجام می داد.

وی با بیان اینکه شهید حاج یادگار در غربت جنگ درخشید و در زمان حیات در تربیت نسل رزمندگان پس از خود بسیار تاثیرگذار بود، افزود: این شهید بزرگوار ساعت های متمادی در مناطق سخت گذر پیاده روی کرده و از میادین مین، دوربین ها و سنگرهای کمین دشمن عبور و به پشت جبهه آنها نفوذ می کرد تا اطلاعات لازم را در اختیار فرماندهان قرار دهد.

وی تاکید کرد: شهید حاج یادگار به حدی شجاع و دلاور بود که در یکی از عملیات های شناسایی در کنار توپخانه دشمن بعثی به استراحت پرداخت.

امام جمعه ایلام گفت: شهید حاج یادگار در هنگام خطر و در سخت ترین شرایط جلودار بود و آنچنان با طمانینه و آرامش نیروها را هدایت می کرد که به علت بی احتیاطی در دام دشمن نیفتند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: حاج یادگار به موقع درخشید، برای ما الگو شد و در کمال ناباوری ملکوتی شد و اکنون ما هستیم و تکلیفی که در برابر شهدا داریم و مواظبت کنیم زرق و برق دنیا ما را از این تکلیف غافل نکند.

وی افزود: همه ما مدیون و بدهکار شهدا و خانواده های شهدا هستیم و نسل جوان باید این بزرگان را بشناسند و به آنها افتخار کنند.

به گزارش ایرنا، شهید یادگار امیدی در پاییز برگ ریز سال ۱۳۶۴ در هشتمین روز از آذر در حالیکه تنها ۳۰ بهار از عمرش می گذشت در منطقه عملیاتی 'کولگ مهران' در مصاف با مزدوران از خدا غافل فرسان موسوم به گوش برها، لباس سرخ فام شهادت را جایگزین لباس خاکی رنگ فرماندهی اطلاعات عملیات جنگ کرد و شادمانه و سبک بال به دیدار معبود پر کشید.

نکته قابل ذکر اینکه در زمان تشیع پیکر پاک و مطهر این فرزند دلاور خطه ایلام برای نخستین بار سپاه از گروه موزیک و مارش نظامی استفاده کرد و حضور نیروهای ارتش در کنار سپاه در آن روز بسیار چشمگیر بود.

از شهید یادگار امیدی دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار مانده است، دو برادر این شهید بزرگوار نیز افتخار جانبازی در راه میهن و کشور را از آن خود کردند.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی