استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب گندمان در چهارمحال و بختیاری


استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب گندمان در چهارمحال و بختیاری

برنامه پاکسازی حاشیه تالاب گندمان با مشارکت فعالان محیط زیست و جمعی از مسئولان در شهرستان بروجن به مناسبت بزرگداشت روز جهانی پاکسازی زمین و استقبال از پرندگان مهاجر برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: طرفداران و فعالان پاکیزگی محیط زیست در روز «World Cleanup Day»، روز جهانی پاکسازی زمین با حضور در خیابان‌ها، اماکن عمومی شهرها، فضاهای سبز، سواحل رودخانه و دریا سعی می کنند با جمع‌آوری زباله سهمی حتی کوچک در پاکیزه سازی زمین داشته باشند.

شهرام احمدی افزود: به همین مناسبت و در راستای افزایش مشارکت مردم و گردشگران برنامه پاکسازی محدوده 1000 هکتاری تالاب گندمان با همکاری و مشارکت کمپ گردشگری فانوس تالاب گندمان، رفتگران طبیعت اصفهان، جوامع محلی روستاهای حاشیه تالاب گندمان، شهروندان گندمانی و مسئولان این شهر در تالاب گندمان برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این همایش ابتدا چشمه‌های گل بزرگ، گل کوچک، نصیرآباد و محدوده حاشیه تالاب گندمان با همکاری و مشارکت مردم پاکسازی شد.

احمدی عنوان کرد: در ادامه‌ی برنامه کارگاه آموزشی پرنده نگری برگزار شد که در این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه شناسایی پرندگان مهاجر و رصد و ثبت گونه های مهاجری که برای اولین بار وارد تالاب می شوند، آشنا شده و پرندگان مهاجری که به این تالاب آمده بودند را مشاهده و شناسایی کردند.
این مقام مسئول تصریح کرد: این همایش به پاسداشت استقبال از پرندگان مهاجر با شور و شعف بی نظیر مردم و دوستداران طبیعت برگزار شد.
احمدی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این گونه برنامه‌ها مشارکت و آموزش جوامع محلی در جهت حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی در حفظ طبیعت است که با رهانکردن زباله در طبیعت و شهر، تفکیک زباله ها از مبدأ، جایگزین کردن کیسه پارچه‌ای به جای پلاستیکی و کاهش تولید زباله می توان محیط زیست سالم و عاری از زباله داشت.

امسال 21 سپتامبر 2019 به عنوان "World Cleanup Day"، روز جهانی پاکسازی زمین نامگذاری شده است.

46

کد خبر 1302280

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم