به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو ترکی استانبولی، «سال های مقاومت و ایستادگی یک ملت در مقابل دشمن متجاوز» را به تهیه‌کنندگی میثم فریور بازگویی خواهد کرد.

همچنین در هفت برنامه با عنوان «با فرماندهان جنگ» به تهیه‌کنندگی میترا دیده بان ، دوستان ایران اسلامی در ترکیه سوابق و رشادت‌های فرماندهان رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس ایرانیان را مرور می‌کنند.

در رادیو آذری برون‌مرزی نیز برنامه «ققنوس» به موضوع «هنر انقلاب و دفاع مقدس» به تهیه‌کنندگی پریسا امیری و گویندگی سئودا حسن زادگان می‌پردازد.

در برنامه « قره باغ؛ اسلام تورپاقی» ( قره باغ؛ سرزمین اسلامی) به تهیه‌کنندگی حسن صادقی نیز ویژه برنامه «نقش دوران دفاع مقدس در بیداری مردم قره باغ و مقاومت آن‌ها در مقابل استکبار»، زمینه‌ای برای بهره‌گیری مخاطبان این رادیو در جمهوری آذربایجان از ثمرات هشت سال دفاع مقدس و اسلامی مردم ایران فراهم می‌کند.

در برنامه «عائله» به تهیه‌کنندگی نرگس قماش حاجی گزارش های عیادت خانواده های ایران از جانبازان دفاع مقدس و در برنامه «چراغ» به تهیه‌کنندگی اکرم رضایی، رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس انعکاس خواهد یافت.

گروه نمایش رادیو تبریز هم سه نمایش از جانبازی های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را برای مخاطبان این رادیو اجرا خواهد کرد.

رادیو تالشی برون‌مرزی نیز در ویژه برنامه «خاکریز حماسه» با همکاری مصطفی سعیدی ، تهیه‌کننده با مخاطبان خود به زبان شیرین تالشی درباره تاریخچه و ثمرات دفاع مقدس ایرانیان سخن خواهد گفت.

همچنین رادیو آران در برنامه های «میزگرد» به تهیه‌کنندگی و گویندگی پیمان عبداللهی و «صحبت فرهیختگان» به تهیه‌کنندگی اسماعیل بابایی ، برنامه «سیز و بیز» به تهیه‌کنندگی فرشید زبوری و در نهایت در برنامه «یاشا حیات» (ویژه هفته دفاع مقدس) به تهیه‌کنندگی فرشید زبوری و گویندگی شعبان جهاندیده به این مهم خواهد پرداخت.

رادیو تاجیکی نیز هر روز ویژه برنامه «دفاع مقدس» را به مدت 15 دقیقه تولید و پخش می‌کند.

رادیو ترکمنی در برنامه های «جهان سیاست» و «در آیینه شعر» به تهیه‌کنندگی احمد قرنجیک ، تلاش خواهد کرد به دفاع مقدس ایرانیان از منظر‌های سیاسی و شعر و ادب نگاهی درباره بیندازد.

رادیو آشوری نیز در گزارش های ویژه و مصاحبه با خانواده شهدای دفاع مقدس و جانبازان در میان هموطنان آشوری، درباره دفاع مقدس ایرانیان با آشوریان جهان سخن خواهد گفت.

نینوس ورده به عنوان تهیه‌کننده و ناتالی قشه خسرو و دانیبل ورده ، گوینده و مجری این برنامه ها هستند.

رادیو ارمنی برون‌مرزی نیز ویژه برنامه «هفته دفاع مقدس» را به تهیه‌کنندگی مرتضی احمدی پخش خواهد کرد. همچنین تهیه مصاحبه ها و گزارش های ویژه دفاع مقدس توسط راطیوس داوود از دیگر برنامه های این رادیو در ایام هفته دفاع مقدس است.

سایت های ازبکی و قزاقی اداره کل آسیای میانه و قفقاز برون‌مرزی نیز ویژه برنامه «هفته دفاع مقدس» را که متن آن در گروه فرهنگ و معارف برون‌مرزی نویسندگی و تهیه خواهد شد ، به زبان های ازبکی و قزاقی ترجمه و منتشر خواهند کرد.

مصاحبه گوهر عمرخانوا ، خبرنگار سایت رادیو قزاقی با محمدرضا کریم زاده، یکی از جانبازان و آزادگان از تولیدات خوب ویژه بازگویی حقایق هشت سال دفاع مقدس است که به زبان قزاقی منتشر می شود.