گوگل استادیا صنعت بازی های ویدیویی را متحول می‌کند!


رسانه کلیک – رئیس شرکت یوبی سافت اخیرا در جریان گفت و گو با مجله MCV از تاثیرگذاری شدید پروژه گوگل استادیا در صنعت بازی های ویدیویی سخن گفت و در ادامه، به تمجدید و تحسین از این سرویس پرداخت. شرکت یوبی سافت از جمله بازی سازان مشهور دنیا به شمار می رود که تا […] نوشته گوگل استادیا صنعت بازی های ویدیویی را متحول می‌کند! اولین بار در رسانه کلیک....

رسانه کلیک – رئیس شرکت یوبی سافت اخیرا در جریان گفت و گو با مجله MCV از تاثیرگذاری شدید پروژه گوگل استادیا در صنعت بازی های ویدیویی سخن گفت و در ادامه، به تمجدید و تحسین از این سرویس پرداخت.

شرکت یوبی سافت از جمله بازی سازان مشهور دنیا به شمار می رود که تا به امروز آثار مختلف و زیادی را راهی بازار کرده است. نکته قابل توجه در رابطه با یوبی سافت این است که این شرکت فرانسوی در کنار ساخت عناوین گوناگون، همواره در زمان ظهور تکنولوژی های جدید همچون کینکت یا واقعیت مجازی، عرصه را خالی نگذاشته و به طور تمام و کمال به سراغ استفاده از آن ها رفته است. حال که کم کم به پایان چرخه عمر کنسول های نسل هشتم نزدیک تر می شویم و از همه مهم تر، زمان زیادی به راه اندازی اولین سرویس استریم بازی های یکی از غول های تکنولوژی یعنی گوگل با نام استادیا باقی نمانده، مدیران یوبی سافت این بار هم به دنبال استقبال از این پروژه کاملا نوین هستند.

یوبی سافت در گذشته از همکاری خود با شرکت گوگل برای بررسی و آزمایش گوگل استادیا خبر داده بود و حتی عناوین Ghost Recon Breakpoint، دیویژن 2، اساسین کرید اودیسه، The Crew 2 و Just Dance 2019 برای عرضه روی این پلتفرم جدید برنامه ریزی شده اند. با عنایت به این موضوع، کاملا بدیهی است که این شرکت فرانسوی یکی از حامیان بزرگ گوگل استادیا است و بر اساس گزارش ها، به نظر می رسد در آینده نه چندان دور شاهد افزایش این حمایت و همکاری نیز خواهیم بود.

در همین راستا، چندی پیش آقای الن کور (Alain Corre)، یکی از مدیران شرکت یوبی سافت، در جریان مصاحبه با مجله معتبر MCV ضمن اشاره به حمایت شرکت خود از گوگل استادیا، درباره ظرفیت بسیار زیاد این پلتفرم صحبت کرد.

گوگل استادیا صنعت بازی های ویدیویی را متحول می‌کند!

گوگل استادیا صنعت بازی های ویدیویی را متحول می‌کند!

آقای الن کور در این باره توضیح می دهد:

ما در گذشته نیز از تکنولوژی های جدید استقبال می کردیم. پشتیبانی ما از Wiimote در کنسول Wii و کینکت کنسول ایکس باکس 360 این صحبت ها را تایید می کند! ما بر این باور هستیم که سرویس های ابری و استریم بازی ها آغازگر فصلی تازه در صنعت بازی های ویدیویی خواهند بود. ما از این ایده که اجازه می دهد تا بازیکنان با راه و روش های مختلف به تجربه بازی ها بپردازند، بی شک استقبال می کنیم. از خرید بازی ها به صورت فیزیکی گرفته تا تهیه آن ها به صورت دیجیتالی و حتی استریم، همگی از جمله مواردی هستند که پیش روی گیمرها قرار دارند. به لطف این تکنولوژی، ما می توانیم گروه جدیدی از بازیکنان را به سمت خود جلب کنیم.

در برخی مواقع، گروهی از بازیکنان تمایلی به خرید سخت افزارهای فیزیکی ندارند و در شماری از کشورها نیز، غالب مردم بر این باورند که سرویس های استریم روش منطقی و آسان تری برای تجربه بازی ها محسوب می شود. جالب اینجاست که تعداد این بازیکنان چندان هم کم نیست. با همه این ها، سرویس ابری بازی ها دو چیز متفاوت را در اختیار ما قرار می دهد. اول اینکه به کمک این سرویس ما می توانیم نسل جدید بازی ها را در آینده نزدیک راهی بازار کنیم. چنین سرویس ها به سازندگان اجازه می دهند تا هوش مصنوعی بازی پیچیده تر و واقع گرایانه تر از گذشته به نظر برسد و NPCها و شخصیت های بیشتری به آن اضافه شود. موضوعی که از نظر من، یک تحول بزرگ در صنعت بازی های ویدیویی است.

مدیر شرکت یوبی سافت در ادامه افزود:

در طرف دیگر، سرویس استریم نظر و توجه افرادی که علاقه ای به خرید بازی های ویدیویی ندارند را نیز به خود جلب می کند. من فکر می کنم که ترکیب این دو ویژگی مثبت بازار صنعت بازی های ویدیویی را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد و ما نیز از چنین تکنولوژی جدید استقبال خواهیم کرد. با در نظر گرفتن تمامی این ها، ما قطعا از گوگل استادیا حمایت می کنیم چرا که شرکت گوگل صاحب اصلی این سرویس بوده و با سرمایه و توان بسیار زیادی به سراغ راه اندازی آن رفته است. پس ما از همان ابتدا چیزی در حدود 6 الی 7 بازی مختلف روی این پلتفرم منتشر می کنیم و در حالی که باور داریم این سرویس به مرور زمان رشد می یابد، اما شروع اصلی آن در ادامه سال جاری خواهد بود.

هرچند که در گذشته سرویس های استریم محور زیادی پا به صنعت بازی های ویدیویی گذاشتند، اما هیچ کدام یک از آن ها به اندازه گوگل استادیا اهمیت ندارد. البته طبیعی است که این سرویس از همان ابتدا در اقصی نقاط جهان به درستی کار نخواهد کرد و این پروسه چند سالی به طول می انجامد.

حال، دیدگاه شما در رابطه با پروژه گوگل استادیا چیست؟ به نظر شما، آیا این سرویس استریم محور می تواند جای هر دو کنسول ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 را پر کند؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

Source: Wccftech

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)