احتمال رونمایی از نسل بعدی تراشه های کوالکام در 24 سپتامبر


رسانه کلیک – این طور که پیداست، شرکت کوالکام در تاریخ 24 سپتامبر از نسل بعدی تراشه های پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون 865 رونمایی می کند. به نظر می رسد شرکت کوالکام در مراسم معارفه روز سه شنبه، از مجموعه تراشه های جدید خود، اسنپدراگون 865 برای پلتفرم موبایل رونمایی خواهد کرد. شرکت سامسونگ مسئولیت ساخت […] نوشته احتمال رونمایی از نسل بعدی تراشه های...

رسانه کلیک – این طور که پیداست، شرکت کوالکام در تاریخ 24 سپتامبر از نسل بعدی تراشه های پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون 865 رونمایی می کند.

به نظر می رسد شرکت کوالکام در مراسم معارفه روز سه شنبه، از مجموعه تراشه های جدید خود، اسنپدراگون 865 برای پلتفرم موبایل رونمایی خواهد کرد. شرکت سامسونگ مسئولیت ساخت این چیپست جدید را بر عهده گرفته است. چیپست فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون 855 پلاس یک نسخه قدرتمندتر از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 855 بوده که قابلیت های گرافیکی را تا 15 درصد بهبود می بخشد.

با این حال معارفه روز سه شنبه می تواند دلیل دیگری نیز داشته باشد. ظاهرا قرار است در این روز، از گوشی های اندرویدی جدیدی مثل نسخه 5G شیائومی Mi 9 پرو، شیائومی Mi Mix آلفا، سونی اکسپریا 5 و ریلمی X2 رونمایی شود. تمام گوشی های نام برده، از چیپست های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد. شیائومی Mi 9 Pro 5G و شیائومی Mi Mix آلفا مجهز به اسنپدراگون 855 پلاس، اکسپریا 5 مجهز به اسنپدراگون 855 معمولی و X2 دارای اسنپدراگون 730G خواهد بود.

در حالی که سامسونگ مشغول ساخت اسنپدراگون 865 است، کوالکام برای سفارش پلتفرم موبایل اسنپدراگون 875 (2021) به کمپانی TSMC باز می گردد. این کمپانی بزرگ، مسئول تولید تراشه برای شرکت های دیگر است. برای مثال اپل و هواوی پس از طراحی چیپست های انحصاری خود، مسئولیت تولید آن ها را به TSMC واگذار می کنند.

احتمال رونمایی از نسل بعدی تراشه های کوالکام در 24 سپتامبر

احتمال رونمایی از نسل بعدی تراشه های کوالکام در 24 سپتامبر

سال 2019 سال پر آشوبی برای کوالکام به شمار می آید. این شرکت در آغاز سال با کمپانی اپل وارد اختلاف شده و هر دو، بارها به دادگاه احضار شدند. سپس از سوی آژانس FTC به نقض اطمینان متهم شد و چندی بعد اپل و شرکت های دیگر در یک دادگاه بدون هیات منصفه، از کوالکام به خاطر فعالیت های غیرمجاز در فروش محصولات خود، شکایت کردند. البته در ماه آوریل و پس از توافق با اپل، اوضاع کوالکام کمی آرام گرفت. اما این آرامش چندان دوام نداشت و این شرکت مجددا در ماه مه به انجام رفتارهای ضد رقابتی متهم و توسط قاضی بازخواست شد. شکست در این پرونده، کوالکام را وادار کرد تا در فعالیت های تجاری فعلی خود بازنگری کند.

البته دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده آمریکا در ماه پیش، حکم تعلیق دادرسی را برای این شرکت صادر کرد. با این حال اگر کوالکام نتواند رضایت قاضی را به خود جلب کند، قطعا وارد یک پروسه پیچیده، طولانی و دشوار جهت انجام مذاکره های مجدد با تولیدکنندگان گوشی های همراه و تغییر قراردادهای خود خواهد شد.

Source: phonearena

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در