ما جنگ اقتصادی را علیه ایران شروع کردیم


جان کری: نتانیاهو بارها به آمریکا آمد و خواستار بمباران ایران شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که از طرف سازمان ملل متحد به منظور تلاش برای تغییرات سیاست‌های آب و هوایی در نیویورک به سر می‌برد، در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا با اشاره به خروج واشنگتن از توافق هسته ای گفت: باید ببینیم بعد از خروج ما از توافق (هسته ای) چه اتفاقی رخ داد. ما اساساً اعلام جنگ اقتصادی علیه ایران کردیم. ما فشار حداکثری بر آن‌ها وارد کردیم.
وی افزود: رهبرانی در خاورمیانه از من می‌خواستند تا ایران را بمباران کنیم؛ نخست وزیر اسرائیل به آمریکا آمد و خواستار چراغ سبز برای بمباران ایران شد. بنابراین، ما از احتمال جنگ آگاه بودیم و وقتی توافق در وین به امضا رسید بر این باور بودیم که کانالی برای برقراری رابطه دیپلماتیک ایجاد شده است.
جان کری افزود: جامعه بین المللی در حال حاضر هم می‌تواند دور هم جمع شود، منظورم این است که می‌توان کاری کرد بدون اینکه ما از خود ضعفی نشان دهیم.
وزیر خارجه پیشین آمریکا افزود: متحدان ما از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند. من بر این باور هستم که دیپلماسی بهتر و بیشتر با متحدانمان سبب می‌شود تا طرفین بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و یک راه برای توافق وجود دارد که امنیت کامل را برای منطقه به ارمغان می‌آورد و سایر مسائل همانند مسائل هسته‌ای را در بر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...