ساوه باغ شهر می شود؟


ساوه باغ شهر می شود؟

شهردار ساوه با بیان اینکه طرح مشارکت شهرداری ساوه با باغداران حریم و محدوده شهر جهت احیای باغات انار، تقدیم شورای اسلامی شهر خواهد شد، می خواهیم با گسترش باغات انار در شهر، ساوه را مجددا به یک باغ شهر تبدیل کنیم.

سیدمهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آب و هوای گرم و خشک و کمبود سرانه فضای سبز و به دلیل افزایش جمعیت و تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات اطراف شهر و در راستای اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب شورای انقلاب، شهرداری ساوه در نظر دارد در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر باغات محدوده و حریم شهر را با مشارکت باغداران و مالکان اراضی باغی در این مناطق احیا کند.

وی ادامه داد: این کار یکی از اقداماتی است که در صورت موفقیت می‌تواند نقطه عطفی در جلوگیری از تفکیک غیرمجاز باغات حاشیه شهر، ایجاد فضای سبز طبیعی و افزایش محصولات باغی انار باشد و دارای منافع اقتصادی مطلوب برای شهرداری و باغداران خواهد بود.

حسینی بیان کرد: در روزهای آتی جزئیات این طرح برای شورای اسلامی شهر ارسال خواهد شد و در صورت تصویب، طرح احیا و بازآفرینی باغات کشاورزی محدوده و حریم شهر با مشارکت مالکان اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: هم اینک شهرداری ساوه هزینه‌های میلیاردی برای نگهداری سالانه فضای سبز که دارای درختان غیر مثمر هستند صرف می کند که هیچ توجیه اقتصادی برای شهرداری و شهر ندارند، این در حالی است که انار ساوه از مرغوب‌ترین محصولات کشور است و در سطح جهان با برند ساوه شناخته می‌شود .

شهردار ساوه گفت: همچنین با بهره گیری از ظرفیت شهرداری به دنبال تولید محصولات کشاورزی از جمله انار هستیم تا بتوانیم برای حفظ این برند ارزشمند شهرمان گامی موثر برداریم.

وی تصریح کرد: در نظر داریم که با گسترش باغات انار در شهر، ساوه را مجددا به یک باغ شهر تبدیل کنیم، لذا با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار در ساوه مطرح و اجرایی خواهد شد نیازمند حمایت همه‌جانبه همه مسئولان شهرستانی و استانی بویژه جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، دستگاه قضایی و شورای اسلامی شهر هستیم تا بر اساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب شورای انقلاب بتوانیم این اقدام ماندگار را عملی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق