راهکارهایی برای کاهش اضطراب بازگشت به مدرسه (بخش دوم)


راهکارهایی برای کاهش اضطراب بازگشت به مدرسه (بخش دوم)

اضطراب بازگشت به مدرسه امری طبیعی و قابل درک است. بسیاری از بچه‌ها ممکن است بعد از یک تعطیلات تابستانی بلند مدت نسبت به بازگشت به مدرسه احساس اضطراب کنند و بعضی دیگر از بچه‌ها ممکن است به‌خاطر اولین بار به مدرسه رفتن اضطراب داشته باشند.

به گزارش فانوس، اضطراب بازگشت به مدرسه امری طبیعی و قابل درک است. بسیاری از بچه‌ها ممکن است بعد از یک تعطیلات تابستانی بلند مدت نسبت به بازگشت به مدرسه احساس اضطراب کنند و بعضی دیگر از بچه‌ها ممکن است به‌خاطر اولین بار به مدرسه رفتن اضطراب داشته باشند.

راهکارهایی برای کاهش اضطراب بازگشت به مدرسه (بخش دوم)

به عنوان پدر یا مادر، سعی کنید خانه خود را برای بازگشت به مدرسه آماده کنید. به فرزند خود کمک کنید تا در محیط مدرسه جدید خود احساس راحتی کند. در بخش اول این گزارش پیشنهاد شد فرزند خود را به مدرسه ببرید تا از آن بازدید کند؛ مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس را چند بار با فرزند خود طی کنید؛ نکات اولیه را به او یادآوری کنید؛ مزایای مدرسه رفتن را به او یادآور شوید؛ و زمانی را برای بازی با دوستانش در خانه در نظر بگیرید.

راهکارهایی برای کاهش اضطراب بازگشت به مدرسه (بخش دوم)

در ادامه پیشنهادهای دیگری نیز برای والدین مطرح می‌شود تا بتوانند بازگشت به مدرسه را برای فرزند خود تسهیل کنند:

به فرزند خود یادآوری کنید که او تنها کسی نیست که در این زمان مضطرب است. به فرزند خود بگویید که بقیه دانش‌آموزان نیز به احتمال زیاد به اندازه او استرس شروع مدرسه را دارند. به او اطمینان بخشید که معلم‌ها نیز می‌دانند که دانش آموزان مضطرب هستند و به همین دلیل احتمالاً به آن‌ها فرصت اُنس پیدا کردن با مدرسه را در روز اول می‌دهند تا همه احساس راحتی کنند.

راهکارهایی برای کاهش اضطراب بازگشت به مدرسه (بخش دوم)

سعی کنید در هفته اول شروع مدارس زمان بیشتری را در خانه در کنار فرزند خود سپری کنید. درست قبل از شروع مدارس و در طول اولین روزهای مدرسه سعی کنید به خاطر فرزند خود و به منظور حمایت از او در طول این زمان گذار در خانه حضور داشته باشید. اگر شاغل هستید، زمان خود را طوری تنظیم کنید که فرزند خود را خودتان به مدرسه ببرید و بعد از بازگشت او از مدرسه به موقع و در غیر این صورت زودتر از همیشه در خانه حضور داشته باشید. اگر سر کار نمی روید و در خانه هستید،

سعی کنید تا به فرزند خود بیشتر از چیزهای دیگر توجه کنید. برای مدتی مسائل دیگر زندگی را فراموش کنید و برای فرزند خود وقت بگذارید. با او درباره روزی که در مدرسه پشت سر گذاشته است صحبت کنید، به عنوان مثال می‌توانید از او بپرسید که آن روز در مدرسه چه چیزی را دوست داشت و یا اینکه اگر سوالی برایش پیش آمده می‌تواند از شما بپرسد. با توجه بیشتر به فرزند خود به او کمک می‌کنید تا احساس امنیت بیشتری در ارتباط خود با شما و خانه‌ی خود داشته باشد.

اطمینان حاصل کنید که فرزندتان به اندازه کافی می‌خوابد و رژیم غذایی متعادلی را دنبال می‌کند. دریافت خواب کافی و دنبال کردن رژیم غذایی سالم، به‌ویژه وعده صبحانه‌ای که از تناسب متعادل کربوهیدرات و پروتئین برخوردار است، برای عملکرد مغز، خلق و خو و همچنین توانایی تمرکز و توجه در مدرسه بسیار مهم است.

راهکارهایی برای کاهش اضطراب بازگشت به مدرسه (بخش دوم)

حواستان به اضطراب فرزندتان باشد. شما فرزند خود را بهتر از همه می‌شناسید. اگر احساس می‌کنید که ممکن است اضطراب بازگشت به مدرسه او ریشه در چیز جدی‌تری داشته باشد، مانند یک اختلال اضطراب و یا در معرض قلدری قرار گرفتن، با او، معلم او و مشاور مدرسه صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که باید سعی کنید تا حد امکان آرام بمانید. بازگشت به مدرسه نیز می‌تواند برای والدین زمان پرتنشی باشد، بنابراین مراقبت از خود با تغذیه درست، خواب کافی و ورزش در طول این زمان راهکار مناسبی است.

به خود یادآوری کنید که هر احساس اضطراب یا استرسی که اکنون شما و یا فرزندتان دارد موقتی است و قبل از اینکه متوجه شوید، خانواده شما به این برنامه روزانه‌ جدید عادت می‌کند و سال تحصیلی را به خوبی و خوشی سپری می‌کند.

مترجم: فرید ناهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق