اجرای پروژه ساخت 1000 واحد مسکونی برای مددجویان سیستان و بلوچستان


اجرای پروژه ساخت 1000 واحد مسکونی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

مدیردفتر تامین مسکن و مهندسی امور ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ساخت شش هزار واحد مسکن روستایی هزار واحد در قالب فاز یک عملیات اجرایی آن درحال اجرا است.


به گزارش ایسنا، مجید نجفی، در جلسات منطقه ای برنامه‌های اشتغال و مسکن این نهاد در شهرستان های زاهدان، خاش، زابل، ایرانشهر و چابهار گفت: از مجموع سهمیه فاز یک از پروژه مسکن شش هزار واحدی به تعداد هزار واحد در سطح این استان حداکثر تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه نقشه های اجرایی تهیه شده معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و غیره متناسب با ویژگی های فرهنگی، اقلیمی و معماری بومی منطقه است، افزود: برای این تعداد تشکیل پرونده وام و دریافت پروانه ساختمانی انجام شده است.
مدیردفتر تامین مسکن و مهندسی امور ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: آورده مددجو در این طرح حداکثر ۱۵ میلیون تومان به صورت وام از محل تسهیلات قرض الحسنه صندوق امداد ولایت بوده است.
نجفی یادآور شد: باتوجه به سیاستهای ابلاغی خدمات مسکن نیازمندان مبلغ پنج میلیون تومان به ازای هر واحد از طریق خیران و پنج میلیون تومان توسط کمیته امداد دفتر مرکزی تعهد شده و همچنین ۲۵ میلیون تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه است.
وی اعلام کرد: تیپ نقشه مصوب طرح نقشه ۵۰ متری ابلاغی بوده که ادارات کمیته امداد شهرستان های مختلف این استان به محض تشکیل پرونده ساخت مسکن مددجو نسبت به شروع عملیات اجرایی اقدام می‌کنند.
مدیردفتر تامین مسکن و مهندسی امور ساختمان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: تفاهم‌نامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت شش هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان فاقد مسکن مناسب مناطق روستایی و شهری استان سیستان و بلوچستان است.
نجفی افزود: فرآیند شناسایی مددجویان با همکاری حوزه حمایت و سلامت خانواده استان انجام و نسبت به تکمیل واحد مسکونی برای آنها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو