دانش آموزان درگام دوم انقلاب نقش محوری دارند


دانش آموزان درگام دوم انقلاب نقش محوری دارند

کرج - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: دانش آموزان دربیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبرمعظم انقلاب مورد تاکید قرارگرفته است، نقش محوری دارند.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی روز دوشنبه در آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز که در دبیرستان دخترانه شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد،اظهارداشت: جوانان و دانش آموزان در بیانیه گام دوم انقلاب نقش محوری دارند که این مهم در اولویت کاری آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر، خاطرنشان کرد: امنیت، آرامش ، آسایش ، رشد و تعالی ، اقتدار و عزت کشور در جهان مدیون خون پر افتخار شهدا است که باید از آن پاسداری کنیم و از افتخارات آموزش و پرورش، تقدیم ۳۶ هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار معلم شهید در هشت سال جنگ تحمیلی است که در آن ایام برای دفاع از کیان کشور حضور داشتند و ایثار گری کردند.

کاظمی تصریح کرد: آموزش و پرورش امروز در مرکز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی قرار دارد لذا در این راه نیازمند مساعدت دستگاه ها بوده و دانش آموزان نیز باید در میدان مشارکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سهیم شوند تا به اهداف تعیین شده در این دستگاه مهم دست یابیم.

وی در ادامه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: جوانان و دانش آموزان در بیانیه گام دوم نقش محوری دارند که باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امید جمهوری اسلامی به دانش آموزان و جوانان مومن و متدین است ، یادآورشد: دانش آموزان با نگاه به افتخارات گذشته آینده کشور را میسازند.

کاظمی اظهارداشت: به طور یقین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرفصل کارهای خود قرار می دهیم و از هیچ کوششی دریع نخواهیم کرد.

وی بیان داشت: اگر قرار باشد در تحقق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که نقشه راه نظام تعلیم و تعلیم تربیت است به موفقیت برسیم باید دانش آموزان را در میدان مشارکت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی سهیم کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنانش به نقش خانواده ها و اولیا در تحقق اهداف آموزش و پرورش که کمتر از نقش دانش آموزان نیست اشاره کرد و گفت: باید دانش آموز محوری، دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری درمحور برنامه ها و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد.

وی بیان داشت: دانش آموزان باید بدانند که امروز رویکرد نظام تعلیم و تربیت آماده سازی دانش آموزان برای بهزیستن، کنار هم زیستن و برخورداری دانش آموزان از مهارتهای ارتباطی ،حرفه ای و آماده شدن برای زندگی آینده و مناسب است.

کاظمی یادآورشد: رویکرد تعلیم و تربیت تمام ساحتی می تواند زمینه ساز یک انسان برخوردار از حیات طیبه باشد.

وی در پایان از معلم به عنوان مهمترین رکن تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: اگر بخواهیم دانش آموزانی موفق داشته باشیم باید به ارتقای جایگاه معلمان، بالا بردن انگیزه آنها و افزایش سطح توانمندیشان برسیم تا با کمک آنها بتوانیم ماموریت های آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصد برسانیم.

در این آیین از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز نیز رونمایی شد و دانش آموزان همراه با مسوولان نماز شکر اقامه کردند.

۱۴ میلیون دانش آموز در کشور سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را آغاز کردند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...