11 هزار دانش‌آموز بافقی، راهی کلاس‌های درس شدند


11 هزار دانش‌آموز بافقی، راهی کلاس‌های درس شدند

یزد - ایرنا - با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در دبستان شهید اکرمی بافق، 11 هزار دانش‌آموز این شهرستان، سال تحصیلی جدید را از روز دوشنبه آغاز کردند.

۷۰ مدرسه پذیرای این تعداد دانش‌آموز بافقی در مقاطع مختلف در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ است.

امام‌جمعه بافق در آیین آغاز سال تحصیلی جدید بابیان اینکه مربیان مدارس رشد،تقویت و تربیت اسلامی دانش آموزان را اولویت آموزشی خود قرار دهند ، اظهار داشت: شخصیت آینده‌سازان این مملکت در کنار تحصیل علم به کسب معنویات و فضایل اخلاقی وابسته است و این مهم باید مدنظر مربیان و والدین باشد.

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی از مراکز علم و دانش و نیز خانواده‌ها به‌عنوان مرکز اصلی رشد و نمو کودکان یادکرد و افزود: متأسفانه کوتاهی در توجه برخی خانواده‌ها و مربیان به دوری فرزندان و دانش آموزان از ارزش‌های اسلامی، مشکل‌آفرین شده است.

وی به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ارزش‌های دینی و اسلامی در جوانان اشاره و بیان کرد: استکبار با ابزارهای گوناگون درصدد تضعیف کردن ارزش‌های اسلامی در بین جوانان است که والدین و متولیاً تعلیم و تربیت باید هوشیار باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بافق از خانواده‌ها خواست در کنار مربیان در امر تربیت و پرورش دانش آموزان به معلمان کمک کنند چراکه این امر باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

فرماندار بافق هم در آیین بازگشایی مدارس ضمن تبریک ایام و گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید ماه مهر را ماه رویش جوانه‌های امید خواند و افزود: اول مهر روز مهرورزی و آغاز بهار روح‌بخش تعلیم و تربیت است.

محمد زاده رحمانی ،آموزش‌وپرورش را یکی از مهم‌ترین نهادهای متولی جامعه و مسئول تربیت دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: تمامی فعالیت‌های لازم به نحو مطلوب و کارشناسانه برای سال جدید مهیا شده و امیدوارم که با مشارکت همه اولیاء و مسئولین بتوانیم آموزش‌وپرورشی پویا و فعالی داشته باشیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بافق هم در این مراسم ضمن تبریک سرآغاز سال تحصیلی جدید و بابیان اینکه روز گذشته (۳۱ شهریور) یک هزار و ۲۱۶ کلاس اولی بافق وارد ۴۶ کلاس درس شدند گفت: تعداد دانش آموزان شهرستان نسبت به پارسال ۱۰ در صد افزایش دارد.

محمدرضا قاسم‌زاده تکمیل ساختمان ۲ واحد آموزشی با ۱۸ کلاس درس در بافق را خواستار شد و با اشاره به اینکه ساختمان این ۲ مدرسه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد ساخته شده و به جمع فضاهای آموزشی شهرستان اضافه شود.

مادر یکی از دانش آموزان کلاس اولی که دیروز یکشنبه فرزندش قدم در خانه دوم گذاشته بود به خبرنگار ایرنا گفت: دیروز و امروز روزهای به‌یادماندنی برای دانش آموزان کلاس اولی است که با شور و شوقی وصف‌ناپذیر طعم خوش درس و معلم را چشیدند.

بانو رنجبر افزود:گل‌های خندان بافقی در یکشنبه با محیط مدرسه، معلمان، دوستان جدید و کلاس درس آشنا شدند.
وی تصریح کرد: این شکوفه‌های نونهال بافقی با دعا و بدرقه مادرانشان راهی کلاس شدند و درسشان را آغاز کردند.

یک دانش‌آموز کلاس اولی بافقی که می‌خواست در آینده خلبان شود هم به ایرنا گفت: مدرسه را دوست دارم و سه دوست جدید از دیروز پیدا کردم و باهم قصه گفتیم و بازی کردیم.

امیرعلی محمدی افزود: معلم کلاس خیلی مهربان است و دانش‌آموزانی که هنوز به مدرسه عادت نکرده بودند با آن‌ها بیشتر گفت‌وگو می‌کرد.

دانش‌آموز دیگری هم که گویا با محیط درس و مدرسه هنوز خو نگرفته در حال گریه بود و نتوانست صحبت کند.

در این آئین که هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد، تعدادی از مسئولان محلی ، جمعی از اولیا و مربیان بافق حضور داشتند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزارنفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!