سعدالله زارعی: همسایگان باید بدانند ایران بازوی امنیت و ثبات منطقه است


سعدالله زارعی: همسایگان باید بدانند ایران بازوی امنیت و ثبات منطقه است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: کشورهای منطقه باید به درک مشترکی از تهدیدات واقعی و مصنوعی در منطقه دست پیدا کنند و در این صورت آنها متوجه می‌شوند که ایران نه‌تنها تهدید نیست بلکه بازوی ایجاد ثبات در منطقه است.

سعدالله زارعی: همسایگان باید بدانند ایران بازوی امنیت و ثبات منطقه است
به گزارش فانوس، سعدالله زارعی، در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه سیاست اصولی ایران در سطح منطقه بر اساس آموزه‌های قرآنی، گسترش اخوت، برادری و انجام همکاری مشترک در سطوح مختلف با کشورهای منطقه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که در طول سال‌های گذشته عوامل خارج از منطقه به‌گونه‌ای در امور منطقه دخالت کردند و این همزیستی مسالمت‌آمیز بین کشورهای منطقه را مخدوش کرده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه سیاست ایران برخورد قاطع با عوامل ایجاد بی‌ثباتی در منطقه است و این سیاست باعث محدود شدن دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای در امور منطقه شده در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: ما علی‌الاصول با عربستان مسئله‌ای نداریم و اگر مسئله‌ای پیش می‌آید به این خاطر است که عربستان تصور می‌کند حضور آمریکا در منطقه به‌نفع این کشور است و پای دولت واشنگتن را به منطقه باز می‌کند. این ذهنیت باعث شده که مسائل درون منطقه پیچیده‌تر شود، در حالی که ما تأکید داریم با عربستان یک سرنوشت داریم و اگر مداخله خارجی در منطقه نباشد سریعتر به توافق می‌رسیم.

وی وقوع تجزیه در کشورهای منطقه را در راستای منافع آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اگر چرخ تجزیه در منطقه به حرکت درآید فقط یک منطقه را هدف نمی‌گیرد بلکه کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

زارعی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه باید به درک مشترکی در مورد تهدیدات واقعی و مصنوعی در منطقه و همچنین منافع‌ مشترکشان دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اگر این درک مشترک حاصل شود دیگر هیچ کشوری در منطقه، ایران را تهدیدی برای خود نمی‌داند بلکه آن را یک بازو برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه خواهد دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات