250 هزار دانش آموز با نواخته شدن زنگ مهر راهی مدارس شدند


250 هزار دانش آموز با نواخته شدن زنگ مهر راهی مدارس شدند

مدیرکل آموزش پرورش استان اردبیل گفت:250 هزار دانش آموز در استان با نواخته شدن زنگ مهر راهی کلاس درس شدند.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مراسم زنگ مهر در هنرستان شهربانو با اشاره به اینکه 250 هزار دانش آموز در استان اردبیل با آغاز سال تحصیلی وارد مدارس استان می‌شود، اظهار کرد: همه مدارس دولتی و غیردولتی و 20 هزار معلم نیز پذیرای دانش آموزان در سال جاری خواهند بود.

احمد ناصری با تاکید بر مشارکت جدی اولیای دانش‌آموزان برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی در مدارس، خاطرنشان کرد: روزانه ۵۰ هزار نفر از اولیای دانش‌آموزان در استان با حضور در مدارس پیگیر امور تربیتی و آموزشی فرزندان خود می شوند.

وی با بیان اینکه مدرسه محوری و اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش هدف اصلی نظام آموزشی کشور است، اضافه کرد:2 میلیون جلد کتاب درسی در استان توزیع و 2هزار سرویس مدرسه نیز در سطح استان آماده جابجایی دانش آموزان خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان در سال جاری نسبت به سال گذشته ادامه داد: مدرسه محوری، برنامه محوری، توانمندسازی، کار جهادی و رشد کیفی شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل خواهد بود.

به گفته ناصری در سال جاری هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود بطوریکه با بازنشسته شدن 936 معلم در یکسال اخیر هزار و ۲۰۰ نفر معلم حق‌التدریسی و نیروی جوان نیز به چرخه آموزشی استان وارد می شود.

ناصری در پایان یادآور شد: همه مدارس غیردولتی در استان بصورت تک نوبته فعالیت می کنند و تنها برخی از مدارس دولتی استان به دلیل تراکم دانش آموزی دو نوبته هستندکه امیدواریم در سالهای آینده شاهد تک نوبته شدن همه مدارس در سطح استان باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه