لزوم شتاب بخشی به طرح های توسعه ای شهرستان بوموسی


لزوم شتاب بخشی به طرح های توسعه ای شهرستان بوموسی

بندرعباس- ایرنا- شهرستان بوموسی منطقه ای استراتژیک در جنوب ایران واقع در استان هرمزگان است که با توجه به جایگاه ویژه آن لزوم شتاب بخشی به طرح های توسعه ای این شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شهرستان بوموسی شامل جزیره های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک می باشد و جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

رویکرد توسعه جزیره های هرمزگان از جمله شهرستان بوموسی، ایجاد امکانات گردشگری و سکونتگاهی در این مناطق است.

جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم شهرستان بوموسی، گفت: اقدام خوبی در زمینه ایجاد و استقرار زیرساخت ها در این منطقه در حوزه های آب ، برق ، ترابری ، شیلات ، بهداشت و درمان انجام شده است.

ایرج حیدری دوشنبه در نشست توسعه شهرستان بوموسی با اشاره به اهمیت این شهرستان، افزود:روند توسعه بوموسی با تقویت زیرساخت ها در این شهرستان سرعت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی دخیل در روند توسعه شهرستان ابوموسی برنامه های پیشنهادی و عملیاتی خود را در زمینه توسعه این شهرستان ارائه نمایند

حیدری خاطرنشان کرد: وزیر کشور بازدید های میدانی بسیار خوبی از جزیره های استان هرمزگان به ویژه شهرستان بوموسی داشت که با نتایج خوبی برای این جزایر به همراه بود.

وی تصریح کرد:دستگاه های اجرایی ذیربط تحقق کامل مصوبات سفر وزیر کشور به جزیره های استان به ویژه شهرستان بوموسی را با حساسیت دنبال نمایند و گزارش اقدام های خود را از ابتدا تاکنون در این رابطه گزارش نمایند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید